۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱
کد خبر: 85083210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبخیزداری در استان مرکزی آغاز شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱
کد خبر: 85083210
عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبخیزداری در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۲۱ طرح آبخیزداری سال گذشته در این استان آغاز شد.

رضا عظیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی طرح آبخیز شهری و عملیات گابیون بندی و بیولوژیک کهک شهرستان تفرش با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال، عملیات آبخیزداری پارک آبخیز گردو، حوزه آبخیز دانشگاه اراک، پارک آبخیز مودر، طرح آبخیز قانیاروق و چپقلی اراک با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و طرح آبخیز شهابیه شهرستان خمین با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال سال گذشته در استان مرکزی آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح آبخیز نیمور محلات با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال، حوزه آبخیز قالهر شهرستان دلیجان با عتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و حوزه آبخیز سامان شهرستان ساوه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آبخیزداری است که سال گذشته عملیات اجرایی آنها در استان آغاز شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح آبخیز مسترقان زرندیه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، حوزه آبخیز تورگیر و نوده شهرستان خنداب با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال نیز سال گذشته در این استان آغاز شد.

عظیمی افزود: طرح آبخیز علی قورچی، پلندر و چناس شهرستان شازند با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، طرح آبخیز خنجین شهرستان فرمهین با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و اجرای طرح آبخیزداری شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از چهار طرح آبخیزداری از مجموع این طرح‌ها در استان مرکزی آغاز شده و پیش بینی می شود بهره برداری از بقیه این طرح‌ها نیز تا تیرماه امسال آغاز شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره بردای از این طرح‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب به ظرفت کنترل و ذخیره سازی روان‌آب‌های استان افزوده شده و ظرفیت سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی استان از ۸۷ میلیون متر مکعب به ۸۹ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

عظیمی از آغاز مطالعه چهار طرح آبخیزداری سال گذشته در استان مرکزی خبرداد و گفت: مطالعه طرح آبخیزداری ابراهیم آباد و جیریای اراک، سلطان احمدلو شهرستان زرندیه و طرح پهنه بندی سیلاب در حوزه آبخیز قره چای سال گذشته در این استان آغاز شد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha