۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85083266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته کبدی زنجان با روزهای اوج خود فاصله دارد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبر: 85083266
رشته کبدی زنجان با روزهای اوج خود فاصله دارد

زنجان - ایرنا - رییس هیات کبدی استان زنجان گفت: در زمان حاضر این رشته ورزشی از روزهای اوج خود فاصله دارد و فقدان حمایت مالی بر مشکلات آن افزوده است.

حسن قره خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رشته کبدی در استان آنگونه که باید و شاید پویا نیست، افزود: آمار مشارکت زنجانی ها در این رشته ورزشی بسیار کم است و مردان نسبت به زنان رغبت کمتری به این رشته نشان می دهند.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی با برخورد و آسیب هایی همراه است، اضافه کرد: شاید این موضوع مهم موجب شده است کبدی در بین عموم مردم اقبال چندانی نداشته باشد.

این مسوول ورزشی، شمار ورزشکاران سازمان یافته این رشته ورزشی را در استان ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر کبدی بانوان در شهر زنجان و کبدی مردان در شهر خرمدره فعال است.

رییس هیات کبدی استان زنجان ادامه داد: رشته کبدی فقط در چند استان کشور فعال است و آمار اعضای فعال فدراسیون نیز چندان قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه ورزشکاران این رشته ورزشی در استان در سالن کوچکی فعالیت می کنند، اظهار داشت: کبدی برای رشد به سالن اختصاصی و استاندارد نیاز دارد که زنجان فاقد این زیرساخت مهم است.

رییس هیات کبدی استان زنجان، معضل اصلی این رشته ورزشی را همانند سایر رشته ها، نبود حامی مالی عنوان کرد و گفت: سال گذشته حتی ریالی از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده‌ایم که همین مساله مشکلاتی را به دنبال داشته است.

رییس هیات کبدی استان زنجان خاطر نشان کرد: امیدواریم این رشته ورزشی بتواند علاقه مندان خاص خود را در استان جذب کند و به رشته‌ای پویا تبدیل شود و به روزهای اوج خود بازگردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha