نقش مردم را در تصمیم‌گیری‌های کلان و توسعه‌ای پر رنگ‌تر کنیم

یزد- ایرنا- معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه مسئولان امر بر مردمی کردن برنامه تحولی یزدِ نوین تاکید دارند، تصریح کرد: باید نقش مردم را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های کلان و توسعه‌ای کشور پر رنگ‌تر کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این سازمان "جعفر رحمانی" در نشست برنامه تحولی یزدِ نوین گفت: این برنامه نمونه‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای است که بخش اعظم آن با مشارکت غیر دولتی‌ها نظیر اساتید، نخبگان، متخصصان و فعالان حوزه‌های مختلف از سوی این سازمان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بدون مشارکت و حضور متولیان آن محکوم به نابودی است، اظهار داشت: نگاه متفاوت این سازمان در تدوین برنامه تحولی یزدِ نوین به گونه‌ای بود که بر پروژه‌های پرچم‌دار استان به جای کلی‌گویی تمرکز شده است.

رحمانی در ادامه به تشریح برنامه یزدِ بهره‌ور پرداخت و گفت: برنامه بومی ارتقای بهره‌وری تحت عنوان یزدِ بهره‌ور متناسب با مقتضیات محلی (استان صنعتی-معدنی) و هم راستا با اسناد توسعه محلی در راستای حل مسائل بومی و مبتلابه جامعه محلی نظیر کم آبی، آلودگی و غیره تدوین شده است و نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های درونی استان همچون نیروی انسانی نخبه، شرکت‌های مشاور، فناوران و غیره دارد.

وی به شبکه ساختاری مدیریت برنامه یزدِ بهره‌ور به سه سطح کلان، میانه و خرد اشاره کرد و چشم‌انداز آن را تبدیل شدن استان در سال ۱۴۱۱ به عنوان "استان بدون اتلاف و پایتخت بهره¬وری ایران" دانست.

وی با بیان اینکه آینده، راهی نیست که باید برویم؛ جایی است که باید آن را بسازیم، خواستار مشارکت اقشار مختلف جامعه شد و گفت: برای تحقق برنامه‌های تحولی در استان باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت و رییس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان نیز در این نشست دانستن اسناد بالادستی را برای دستیاران مردمی در دستگاه‌های اجرایی را ضروری خواند.

مسعود پارسافر تصریح کرد: عمده مسئولیت دستیاران مردمی بهم‌رسانی است، به این معنا که باید مسائل و چالش‌های حوزه تخصصی خود و همچنین ظرفیت‌های مردمی را شناسایی و احصاء کرده و با وصل کردن این دو به یکدیگر، سیل عظیم توان و انرژی مردمی را پای کار دولت بیاورند لذا دانستن اسناد بالادستی برای آنها مهم و حیاتی است.

برنامه تحولی "یزد نوین" که به ابتکار استاندار این استان طراحی شده مسیر توسعه استان در ۱۰ حوزه مختلف را مشخص کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha