۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85083319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز 

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز از جلوگیری تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی در سال گذشته با ورود قضایی خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی اظها کرد: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و حمایت قضایی از واحدهای تولیدی در این استان، یکی از محورهایی که همواره در نشست‌های داخلی و عمومی رئیس قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و ممانعت از تعطیلی آن‌ها و حفظ اشتغال نیروهای شاغل حتی در شرایطی است که پرونده واحد تولیدی در حال رسیدگی در مراجع قضایی است.
وی افزود: دادگستری کل استان البرز چندین گام مهم در این مسیر برداشته است که تشکیل بانک اطلاعاتی کلیه بنگاه‌های اقتصادی استان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان به صورت تفکیک شده یکی از گام‌های اولیه مهم در این مسیر بوده است.
فاضلی هریکندی با اشاره به فعالسازی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ جلسه کمیته‌های استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت وی تشکیل شده که منجر به ۵۹ مصوبه و چهار بازدید از واحدهای تولیدی شده است.
فاضلی هریکندی با اشاره به ارجاع ۴۲۱ درخواست به دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز، بیان کرد: مجموع این درخواست‌ها منجر به ۱۱۰ بازدید از سوی مدیران دادگستری استان از این واحدها شده است.
وی افزود: بررسی آماری مشکلات واحدهای تولیدی استان نشان می‌دهد که ۳۵ درصد به جهت طرح پرونده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در مراجع قضایی، ۲۰ درصد مرتبط با بانک ها، ۱۳ درصد جهاد کشاورزی، پنج درصد شهرک‌های صنعتی، چهار درصد شهرداری ها، یک درصد ورشکستگی و ۲۱ درصد مرتبط با سایر سازمان‌ها بوده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه هم اکنون در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز پرونده ۱۰۳ واحد تولیدی در دست بررسی و اقدام است تاکید کرد: در سال گذشته، حمایت‌های قضایی انجام شده منجر به ممانعت از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی و حفظ اشتغال بیش از ۲هزارو ۴ژ۵۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲هزارو ۴۰۰ نفر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha