۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85083347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم خراسان رضوی از طرح مردمی کاشت درخت، سالانه ۳۷ تا ۴۰ میلیون نهال است

گناباد- ایرنا- معاون فنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، کاشت سالانه ۳۷ تا ۴۰ میلیون نهال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی شکاری روز شنبه در نشست تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد افزود: حدود ۱۵۰ میلیون درخت در راستای این طرح با مشارکت مردم و تشکلهای مردم نهاد خراسان رضوی کاشته می شود.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت مشارکتهای مردمی و تشکلهای مردم نهاد و شرکتهای دانش بنیان برای توسعه عرصه های منابع طبیعی و درختکاری و جلوگیری از تخریب این عرصه ها از مهمترین اهداف اجرای طرح یاد شده است.

معاون فنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۶۶ اداره به صورت مستقیم، مکلف به همکاری در اجرای طرحهای منابع طبیعی و توسعه و حفاظت از این عرصه ها هستند و باید با همکاری بین بخشی و هم افزایی ضمن کاهش بیابان زایی شاهد افزایش کاشت نهال در عرصه های بیابانی باشیم.

شکاری افزود:مساله حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان یکی از مسایل و مشکلات و دغدغه های اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی در شهرستان گناباد با هم افزایی و مشارکت بین بخشی مردم و مسوولان در وضعیت بهتری قرار دارد و شاهد اجرای طرحهای مطلوبی در حفاظت از این عرصه ها هستیم.

فرماندار گناباد هم با اشاره به اینکه ۶۲ درصد از مساحت این شهرستان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد، این مساله را ظرفیت بالقوه ای برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت: باید با اجرای طرحهای زیربنایی و اقتصادی مولد و هدف گذاری صحیح این ظرفیتهای بالقوه به فعلیت برسند.

رضا نصیری توجه به گردشگری کویر و توسعه اقتصاد مناطق کویری را از دیگر مولفه مهم رونق اقتصادی گناباد برشمرد و افزود: نخستین زنجیره کامل تولید شترمرغ کشور در این شهرستان مراحل نهایی راه اندازی خود را طی و در آینده نزدیک آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کم شترمرغ به آب در مقایسه با سایر طیور و نیز انواع دام و از طرفی به صرفه بودن تولید آن اجرای این طرح نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

فرماندار گناباد کاشت سالانه ۱۰۰ هکتار تاغ طی چهار سال گذشته در گناباد را یادآور شد و گفت: باید با مشارکت مردم و سایر دستگاههای اجرایی، این میزان به سالی ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.

نصیری خواستار افزایش فعالیت تشکلهای مردم نهاد برای حفاظت و احیای عرصه های منابع طبیعی و راه اندازی تشکلهای دانشجویی محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شد.

در پایان این آیین مجتبی محرابی به عنوان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد معرفی و از خدمات محمدرضا نخعی در این سمت قدردانی شد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha