بهره‌مندی ۱۰۰ هزار تاکسیران تهرانی از خدمات ورزشی

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان ورزش در راستای ارائه خدمات رفاهی به تاکسیرانان شهر تهران از بهره‌مندی ۱۰۰ هزار تاکسیران تهرانی از خدمات ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی وحدت کار روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: قرار شد تاکسیرانان تهرانی از تخفیف ۵۰ درصد استخرهای ورزشی و سایر خدمات برخودار شوند. امضای این تفاهم نامه به منظور ارائه خدمات ورزشی به تاکسیرانان است چرا که در تهران ۱۰۰ هزار راننده تاکسی پروانه گرفته و ممکن است هر تاکسی بیش از یک راننده داشته باشد که اینها ارتباط استخدامی با هیچ جایی ندارند.

وی با بیان اینکه رانندگان طبیعتا از خدمات مناسبی برخوردار نیستند، افزود: شهردار تهران از ابتدای مدیریت شهری تاکید فراوانی به خدمات رسانی به رانندگان تاکسی داشتند. انعقاد این تفاهم نامه یکی از مهمترین خدماتی است که اثرش برای مردم زیاد خواهد بود، چون نشاط و سلامت بیشتر راننده به مسافران انتقال پیدا می‌کند و در جامعه اثرگذار است.

وی تاکید کرد: مدل این تفاهم نامه نسبت به موارد مشابه گذشته وضعیت خیلی بهتری داشته و رانندگان با ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۲ میلیون تومان از تمام خدمات ورزشی شهرداری برخوردار می‌شوند همچنین در حوزه‌های تفریحی نیز در آستانه انعقاد قراداد هستیم.

وحدت‌کار با بیان اینکه این خدمات به صورت مستقیم وضعیت کاری تاکسیران را بهبود می‌بخشد، افزود: امیدواریم فرایندهای اجرایی کار به خوبی پیش برود. بعد از انعقاد قرارداد لیست تاکسیرانان شهر را برای سازمان مربوطه ارسال می‌کنیم و افراد با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

بهره‌مندی ۱۰۰ هزار تاکسیران تهرانی از خدمات ورزشی

۱۳۷ مجموعه ورزشی در اختیار مناطق ۲۲ گانه تهران

همچنین حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این مراسم گفت: سازمان ورزش به مردم تهران به ۲ طریق خدمات ارائه می‌دهد؛ یکی از طریق ۲۱۳مکان ورزشی آبی و غیرآبی که شامل استخرها، زورخانه‌ها، تیراندازی و دیگر سالن‌های ورزشی است، دوم هم از طریق ۱۳۷ مجموعه ورزشی که در اختیار مناطق ۲۲گانه و سازمان‌ها قرار دارد.

وی افزود: ما از طریق اماکن ورزشی به مردم خدمات می‌دهیم و تعرفه مجموعه ورزشی ما بسیار پایین‌تر از سایر اماکن است. تعرفه سال ۱۴۰۱، ۳۰ تا ۴۰ درصد تعرفه دولتی بود به همین دلیل سازمان ورزش، سازمان خدمات رسان به مردم است. به جز اماکن ورزشی ما از طریق سازمان‌ها به مردم شهر تهران خدمات ارائه می‌دهیم که هدفمان بانوان و جوانان هستند.

وی با بیان اینکه باید به بعضی از اقشار مانند رانندگان تاکسی خدمات ویژه ارائه کرد، گفت: حمل‌ ونقل عمومی یکی از مهمترین ابزارهای مردم هستند به عنوان یک شهروند وقتی که در تاکسی می‌نشینم سرنوشت روزم را تعیین می‌کنم. اگر انرژی مثبتی بگیرم وقتی به محل کار یا خانه برسم انرژی خوب را منتقل می‌کنم. بنابراین این خدمات بیشتر جنبه روحی روانی و نشاط اجتماعی دارد.

اوجاقی خاطرنشان کرد: در بخش‌های خدمات تفریحی به تاکسیرانان، استفاده از استخرها بیشتر مد نظر است این ۵۰ درصد تخفیف طبق مقررات است و بالاترین تخفیف در طی این سال ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سازمان ورزش از این طریق به صورت غیر مستقیم در بخش حمل‌ونقل به مردم خدمات می‌دهد، گفت: ما در تمام مناطق مجموعه ورزشی داریم ولی در مناطق جنوبی تراکم این مجموعه‌ها بیشتر است؛ به عنوان مثال، در مناطق ۱، ۲، ۳، ۶ و ۲۲ تنها یک مجموعه ورزشی داریم، اما در مناطق جنوبی این آمار بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha