فرصت خوبی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی فراهم شده است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی با اعطای تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض فراهم شده که لازم است مردم از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی که به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد افزود: اگرچه شاخص مقاوم‌سازی در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما برخی شهرستان‌ها حدود ۳۲ درصد منازل روستایی مقاوم دارند که انتظار می‌رود مردم از شرایط ایجاد شده برای ارتقای این شاخص استفاده کنند.

وی به بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق زلزله‌زده بشرویه و طبس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نشستی که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد همه درخواست‌های استان از جمله افزایش تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از فرصت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی در روستاها و ۳۵۰ میلیون تومان در شهرها همچنین پرداخت ۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض نهایت استفاده را ببریم زیرا شاید در آینده چنین امکانی فراهم نباشد.

وی افزود: بنیاد مسکن استان جزو مجموعه‌های بسیار پویا، فعال و به روز است که معمولا در ارزیابی‌های دستگاه‌های اجرایی رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص می‌دهد.

قناعت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارنامه موفقی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح‌های هادی و اجرای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به نشست اخیر شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور و با حضور وبیناری استانداران برگزار شد گفت: استانداران و اعضای شورای مسکن استان‌ها نیز با این نشست ارتباط داشتند و اعلام شد که خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان در مجموع شاخص‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهری رتبه سوم کشوری و در ساخت مسکن روستایی رتبه دوم را دارد که البته به معنای نبود مشکل نیست بلکه مردم درخواست‌هایی داشته‌اند که به مرکز منتقل شده است.

وی گفت: حق بیمه کارگران ساختمانی، اخذ پروانه ساخت و کاهش نرخ تسهیلات از مهمترین درخواست‌های مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که آنچه مربوط به داخل استان است رفع می‌شود و برای موارد برون استانی هم مکاتبات و پیگیری لازم انجام می‌شود.

قناعت تاکید کرد: تسهیلات مسکن از موضوعات جدی است که نرخ آن از ۱۸ به ۲۳ درصد رسیده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در تهران به ما قول مساعد داده‌اند نرخ کارمزد این تسهیلات حداقل به ۱۸ درصد قبل برای متقاضیان خراسان جنوبی کاهش یابد.

وی گفت: در زمینه طرح‌های هادی روستاها نیز گزارش‌های خوبی ارائه شد و از محل مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پیگیر کمک‌هایی به بنیاد مسکن هستیم و تلاش داریم درخواست ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری به اینکه صدور اسناد مالکیت روستایی از سوی بنیاد مسکن استان به نقطه پایانی برسد افزود: فرهنگ‌سازی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی نیز از موضوعات مهمی است که باید با مشارکت رسانه‌ها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در زمینه اعطای میلگرد و سیمان رایگان برای مسکن محرومان در سال ۱۴۰۰ گفت: پیگیری‌ها برای تمدید این تفاهم‌نامه باید دنبال شود تا بتوان از این امتیاز برای رفع محرومیت در استان استفاده کرد.

قناعت همچنین برای کمک به حساب ۱۰۰ امام در استان قول مساعد داد.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است که تا ۳۱ فروردین دهه افتتاح حساب ۱۰۰ نام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha