سفیر روسیه: کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف درگیری‌ها را طولانی‌تر می‌کند

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا با بیان اینکه دولت ایالات متحده قصد دارد کمک‌های نظامی چند میلیارد دلاری خود را به کی‌ف ادامه دهد، گفت: ادامه این رویکرد فقط باعث طولانی شدن درگیری‌ها خواهد شد و تغییر معناداری در اوضاع ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف افزود: ارقام بودجه نظامی آمریکا برای سال آینده (۲۰۲۴) که به تازگی منتشر شده است، افزایش تولید تسلیحات و تزریق چند میلیارد دلار به ماشین جنگی پوسیده اوکراین را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از نزدیک اوضاع را در میدان جنگ رصد می کنند، گفت: آنها در حال تجزیه و تحلیل روش‌های ما، قدرت رزمی و اثربخشی تسلیحات روسی هستند و همه این موارد را در طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود در نظر می‌گیرند.

آنتونوف افزود: به نظر می رسد که آمریکایی ها در حال محک زدن تحمل یا تردید ما برای وارد شدن در یک رویارویی مستقیم هستند؛ به ویژه این که نازی های اوکراین بسیار علاقه مند به رویارویی مستقیم روسیه و ناتو هستند.

سفیر روسیه در آمریکا اظهار داشت: آنها با حملات تروریستی خود به دنبال تحریک روسیه برای انجام اقداماتی هستند که بر کشورهای ناتو تاثیر خواهد گذاشت.

این دیپلمات روس تاکید کرد: اکنون تعداد بیشتری سلاح های پیشرفته آمریکایی و ناتو به خط مقدم می رسند که این باعث تلفات بیشتر و طولانی تر شدن درگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: اما انتقال این سلاح های پیشرفته تغییری در اوضاع به نفع سربازان اوکراینی که در جنگ کشته می شوند، ایجاد نخواهد کرد.

بر اساس پیش نویس بودجه فدرال ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۴ که در مارس گذشته منتشر شد، دولت آمریکا قصد دارد ۳.۲ درصدی بودجه دفاعی خود را افزایش دهد و آن را به ۸۴۲ میلیارد دلار برساند. دولت آمریکا به ویژه قصد دارد ۶ میلیارد دلار را برای کمک به اوکراین و متحدان ناتو اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) اعلام کرده که بیش از ۹۰ متخصص در زمینه نظارت بر کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین مشغول فعالیت هستند.

دولت آمریکا ماه گذشته یک بسته کمک جدید نظامی امنیتی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داد که شامل تجهیزات سامانه‌های موشکی، توپخانه و همچنین مهمات برای خودروهای زره‌ای هیمراس و هویتزر می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha