۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85083590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۷۵۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری لرستان خسارت زد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: سیلاب و بارندگی‌های هفته گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری این استان خسارت زد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از امور عشایری لرستان، هوشنگ نورمحمدی به رسانه ها اعلام کرد: بارندگی‌های شدید ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری بیشترین خسارت را در بخش عشایری به حوزه زیر ساختی وارد کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، خسارات سیل به محورهای عشایری و شبکه آبرسانی کانون‌های عشایری وارد و موجب تلف شدن تعدادی از دام ها شده است.

نورمحمدی اضافه کرد: سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان اعتبار در راستای مرمت و نگهداری جاده عشایری و تامین آب در لرستان هزینه شد همچنین حدود ۳۰۰خانوار عشایری استان همدان به مدت ۶ ماه کوچ پاییزه در پلدختر اتراق می‌کنند که خدمت رسانی به این قشر نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۷۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار، جامعه عشایری لرستان را تشکیل می دهند ادامه داد: عشایر استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سنگین و ۱۰ هزار راس دام سبک را در اختیار دارند و به دامپروری، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان دارویی، تولید محصولات باغی و زراعی و صنایع دستی مشغول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha