۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85083604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان باسوادی در آستارا به ۹۸.۷ درصد رسید

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85083604
میزان باسوادی در آستارا به ۹۸.۷ درصد رسید

آستارا- ایرنا- رئیس نهضت سوادآموزی آستارا گفت: میزان باسوادی در این شهرستان با تلاش‌های صورت گرفته به ویژه در چند سال گذشته به ۹۸.۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد داوری خانقاه روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان آستارا اظهار کرد: آستارا از نظر باسوادی همواره جزو شهرستان‌های پیشرو و موفق استان گیلان بوده، به طوری که نخستین مدرسه‌ها پس از رشت و انزلی در این منطقه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز برای ریشه‌کنی بیسوادی در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کلاس‌های آموزشی در حال برگزاری است و ۲۸ نفر از بین ۳۴ نفر از آموزش‌دهندگان فعال موجود در نهضت سوادآموزی آستارا با تلاش چندماهه خودشان توانستند کلاس‌هایشان را ثبت کنند.

رئیس نهضت سوادآموزی آستارا بیان کرد: سه دوره آموزشی با عنوان سوادآموزی، تحکیم و انتقال در نهضت سوادآموزی وجود دارد که با کمک فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها فهرست‌هایی از پالایش اسمی گروه‌های هدف تهیه شده و در اختیار آموزش‌دهندگان قرار گرفته است.

به گفته وی، در حال حاضر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا در دوره سوادآموزی که ویژه بیسوادان مطلق است ۴۵ نفر، در دوره تحکیم ۱۴۶ نفر و در دوره انتقال نیز ۲۴۳ نفر جذب شده‌اند.

داوری خانقاه همچنین نام‌نویسی در طرح‌های سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: نزدیک به ۳۰۰ نفر از سوادآموزان در دوره‌هایی با عنوان "خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و نماز کلید بهشت" نام‌نویسی کردند که به محض دریافت بخشنامه‌های مربوطه بعدی، کار آموزش این افراد هم آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: بحث توانمندسازی آموزش‌دهندگان نیز در دستور کار نهضت سوادآموزی آستارا قرار دارد و در این راستا کلاس‌های آموزشی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha