امام جمعه قشم: همدلی اهل سنت و تشیع موجب وحشت دشمنان است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با اشاره به زندگی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع در این جزیره گفت: همدلی این دو قشر موجب وحشت دشمنان اسلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی عصر شنبه در آیین افتتاح همایش وحدت و مقاومت اظهار داشت: حبل الله ریسمان الهی است که وسیله اتصال انسان به خداوند است.

وی ادامه داد: حبل الله قرآن، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)، علی بن ابیطالب (ع)، صحابی پاک و ارزشمند رسول خدا (ص)، عترت پیغمبر (ص) و امامان معصوم علیهم السلام هستند که با چنگ زدن به این ریسمان و حبل الهی ما مسیرمان را پیدا کرده ایم.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه در آیه ۱۰۳ سوره آل‌ عمران مسئله «اتحاد و مبارزه با هر گونه تفرقه» مطرح شده است، گفت: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» به این معنی است که همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و از هم پراکنده نشوید.

حجت‌ الاسلام حاجبی توضیح داد: اهل سنت و اهل تشیع در جزیره قشم به‌طور مسالمت آمیز همراه با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند و این وحدت، تحسین دوستان و وحشت دشمنان را برانگیخته است.

امام جمعه قشم: همدلی اهل سنت و تشیع موجب وحشت دشمنان است

وی اضافه کرد: ارتباطات، همدلی ها و یکرنگی های شیعیان و اهل سنت این شهرستان مرزی در سطح کشور نمونه و مثال زدنی است.

امام جمعه قشم افزود: دشمنان امروز در انزوا قرار دارند و این دست قدرت الهی و نشانه ای از قدرت خداست.

وی اظهار کرد: زنده بودن یک جامعه مرهون وحدت اجزاء آن جامعه است و در سایه وحدت است که عقل، خرد و استعدادها به رشد و کمال می رسد.

حجت‌ الاسلام حاجبی با تاکید بر اینکه همه باید قدردان اتحاد و وحدت موجود در جامعه باشند، تصریح کرد: رمز پیروزی ما بر مشکلات متعددی که دشمنان در عرصه های مختلف برای ما ایجاد کرده اند وحدت است و رو آوردن به دین و قرآن که منادی وحدت هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: ایران تنها پرچمدار قدس در جهان است

در ادامه برگزاری این همایش حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: همایش وحدت و مقاومت که با ابتکار برادران اهل سنت و راهبری امام جمعه قشم اتحاد شیعه و سنی را به رخ جهان کشید و اقدامی قابل تقدیر است.

امام جمعه قشم: همدلی اهل سنت و تشیع موجب وحشت دشمنان است

وی افزود: محور این همایش بر اساس مهمترین مسئله اسلام یعنی مقاومت است، اگر بخواهیم سرچشمه مقاومت را در اسلام تعریف کنیم، به مقاومت مردم فلسطین بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: با ورود انقلاب اسلامی به عرصه مبارزه، شاهد این هستیم که جریان فلسطین از پای میز مذاکره به مقاومت سوق پیدا کرد و این را هم مدیون ایران اسلامی هستند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی‌ زاده با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که پرچمدار مقاومت در جهان اسلام است، ادامه داد: سیاست‌ های حمایت ایران از مبارزان فلسطینی، بهترین جلوه این حرکت است.

وی اظهار کرد: ملت ایران تنها صدای رسای فلسطین در دنیا شد و به این حمایت ادامه داد تا جایی که به رهبری امامین انقلاب این صدا در گوش مسلمانان جهان طنین انداز شد و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز همراهی کردند.

امام جمعه بندرعباس گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در تلاش بود که فلسطین و نهضت آن به فراموشی سپرده شود اما امام راحل (ره) شعله مقاومت را به‌ وسیله راهپیمایی روز جهانی قدس زنده نگه داشتند

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی زاده عنوان کرد: در سال‌ های اخیر آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل قرار دهد که با حرکت‌ های مقاومت و ملت‌ های مسلمان روبرو شد.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس، این عظمت را به فلسطینیان داد تا کسانی که سعی در تخریب مسجد الاقصی دارند و نمادهای یهودیان را جایگزین اسلام می‌ کنند را به گور ببرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با توضیح اینکه مقاومت برای ملت فلسطین برکات زیادی داشت، ادامه داد: جریان‌های اسلامی محور، حرکت‌های خود را بر حول مقاومت قرار دادند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: به لحاظ رسانه‌ ای نیز ملت ایران از همان روزهای اول انقلاب وارد میدان شد و خبرهای فلسطین را به دنیا مخابره کردند.

وی با بیان اینکه ایران مخالف سازش فلسطینیان با رژیم منحوس صهیونیستی بود، خاطرنشان کرد: سازش از دیگر حربه‌ های آمریکایی‌ ها بود که آرمان مقاومت به فراموشی و از پای درآوردند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستاد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران تنها کشوری در جهان است که رژیم منحوس صهیونیستی را به عنوان یک نظام نپذیرفته و در برابر رسمیت بخشیدن به این رژیم سفاک ایستاده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآور شد: اگر کشوری اسلامی به ملت اسلامی تبدیل شود، دشمنان از مسلمانان نا امید می‌ شوند و این خود سبب تقویت جنبش‌ های مقاومت از حماس و حزب الله می‌ شود و تمام آنها به یک زنجیره به هم‌ پیوسته در دنیا متصل خواهند شد.

همایش وحدت و مقاومت با حضور علما، اندیشمندان و مردم شیعه و سنی عصر شنبه (۲۶ فروردین ۱۴۰۲) در مجتمع تجاری ارسلان بندر تاریخی لافت جزیره قشم آغاز شد.

در این همایش مردمی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امام جمعه قشم، امام جمعه بندر خمیر، مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان قشم و بندر خمیر و مردم شیعه و سنی حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این همایش نماز وحدت به امامت حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با حضور علما، اندیشمندان و مردم شیعه و سنی در صفوف مشترک و در کنار یکدیگر اقامه شد.

امام جمعه قشم: همدلی اهل سنت و تشیع موجب وحشت دشمنان است

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha