۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85083888
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موافقت اوقاف با تخصیص زمین برای ساخت دبیرستان در منطقه محروم دزفول

دزفول – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با حضور در شورای شهر دزفول از اختصاص زمین برای تاسیس دبیرستان در منطقه محروم این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اختصاص زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع از املاک موقوفی دزفول برای احداث زمین در منطقه محروم پیام نور این شهر در جهت نیت واقف با موافقت مدیرکل اوقاف نهایی شد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول عصر شنبه در دومین جلسه کارگروه ویژه حضرت سبزقبا(ع) در شورای اسلامی شهر دزفول که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیزیه خوزستان برگزار شد، گفت: با توجه به محرومیت منطقه پیام نور دزفول از نظر زیرساخت آموزشی و وجود زمین وقفی در این منطقه همکاری اوقاف برای تامین زمین مورد نیاز ساخت این دبیرستان ضروری است.

محمدحسن پرآور با اشاره به نرخ رشد جمعیت بالا در منطقه پیام نور افزود: به دلیل نداشتن دبیرستان و نبود دسترسی مناسب، دانش آموزان دختر این منطقه تا پیش از مقطع دبیرستان مجبور به ترک تحصیل می شوند.

وی ادامه داد: در صورت همراهی و موافقت مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان برای تخصیص زمین، یکی از خیرین مدرسه ساز دزفول برای احداث دبیرستان ۶ کلاسه به صورت ۲ شیفت در این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ضمن اعلام موافقت برای اختصاص زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع از املاک موقوفی دزفول برای احداث زمین در منطقه محروم پیام نور این شهر در جهت نیت واقف و تصویب این موضوع، دستور لازم را به مدیر اوقاف دزفول در این زمینه صادر و مقرر شد موضوع تا نهایی شدن توسط متولیان امر در شهرستان پیگیری شود.

مقرر شد مدیر اوقاف و امور خیریه دزفول مقدمات قانونی برای تخصیص زمین به این امر را در اولویت قرار داده و این کار با سرعت اجرایی شود تا در هفته های پیش رو کلنگ ساخت این دبیرستان به زمین زده شود.

مدیریت شهری برای خدمت به آستان حضرت سبزقبا(ع) عزم جدی دارد

همچنین پرآور در ادامه این جلسه با بیان اینکه سال ها از آغاز طرح عمرانی حرم حضرت سبزقبا(ع) می گذرد گفت: اجرا نشدن طرح جامع و وجود مشکلات اعتباری موجب شده تا بسیاری از املاک در محدوده طرح پا در هوا رها شده اند که این موضوع موجب سرگردانی و اعتراض مردم و زشتی چهره شهر شده است.

وی گفت: مدیریت شهری دزفول به صورت جدی پای کار است تا قدم های بزرگی برای خدمت به آستان حرم حضرت سبزقبا(ع) بردارند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه تامین اعتباربرای تکمیل طرح عمرانی حرم حضرت سبزقبا(ع) باید در سطح ملی پیگیری شود افزود: طرح جامع حضرت سبزقبا(ع) نیاز به اعتبار کلان است و با نذورات مردمی امکان تکمیل آن وجود ندارد که پیگیری برای تعیین ردیف اعتبار ملی و استانی در دستور کار است.

وی گفت: طرح جامع حرم حضرت سبزقبا(ع) به عنوان مقدمه تحول در وضعیت عمرانی این آستان مقدس باید به سرعت تعیین تکلیف شود تا امکان پیگیری برای تعیین ردیف بودجه در سطح ملی و استانی فراهم شود.

همچنین در این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان ضمن تاکید بر سرعت بخشی به صدور احکام اعضای هیات امنای آستانه حضرت سبزقبا(ع) و مسئول دفتر فنی این حرم مقدس صدور مقتضی را به معاونان خود صادر کرد. همچنین در این جلسه تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) در دهه کرامت نیز به تصویب رسید.

طرح جامع حرم حضرت سبزقبا(ع) تعیین تکلیف شود

همچنین عضو هیات رییسه شورای اسلامی دزفول با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف طرح جامع حرم حضرت سبزقبا(ع) گفت: طرح جامع این حرم مطهر دهه ۷۰ به تصویب رسیده است که ا به دلیل تاخیر زیاد در اجرا نیاز به بازنگری دارد.

علیرضا زمانی راد افزود: طرح جامع حرم حدود سه دهه است تصویب و سال هاست نیمه کاره رها شده است که با نهایی کردن این طرح بستر لازم برای آغاز به کار عملیات عمرانی چشمگیر در زمین های اطراف این حرم مطهر فراهم می شود.

وی با تاکید بر لزوم پاسداشت مقام شامخ حضرت محمد بن موسی الکاظم(ع) و تلاش برای رساندن این حرم به موقعیت ممتاز به عنوان حرم چهارم اهل بیت(ع) در کشور گفت: مصوبه های زیادی پیرامون حرم حضرت سبزقبا(ع) وجود دارد که متاسفانه بخش زیادی از این مصوبه ها اجرایی نشده است.

زمانی راد گفت: اولویت پیرامون حرم حضرت سبزقبا(ع)، تعیین تکلیف هیات امنای این حرم و اقدام سریع اداره کل اوقاف برای صدور احکام نهایی این هیات امناستو تحقق این امر مقدمه ای برای حل بسیاری از مشکلات پیرامون این حرم فراهم می شود.

وی ادامه داد: راه اندازی دفتر فنی حرم حضرت سبزقبا(ع) و ابلاغ حکم برای مسوول این دفتر به منظور ساماندهی عمرانی حرم از دیگر مطالبه ها از اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

حرم سبزقبا(ع) محور تمام فعالیت های فرهنگی دزفول شود

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری دزفول محوریت قراردادن حرم حضرت سبزقبا(ع) در تمام فعالیت های فرهنگی و مذهبی است، گفت: در صورت نیاز شهرداری دزفول این آمادگی را دارد که هزینه خریداری املاک واقع در این طرح را خریداری و به طرح جامع حرم اضافه کند.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت از تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) در دزفول خبر داد و گفت: انجام کار ویژه فرهنگی برای معرفی حرم حضرت سبزقبا(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور نیاز به مشارکت همه مردم و مسوولان استان دارد.

زمانی راد گفت: همانگونه که دزفول در موضوع بزرگداشت عزای ائمه اظهار(ع) به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور بی نظیر است، باید در دهم و یازدهم ذی القعده در برگزاری جشن و سرور ائمه اطهار(ع) نیز در کشور بی نظیر باشد.

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معضومه(س)، سه شنبه ۹ خرداد همزمان با دهم ذی القعده بزرگداشت حضرت سبزقبا و چهار شنبه ۱۰ خرداد میلاد امام رضا (ع) است. فاصله میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

در این جلسه که با حضور اعضای هیات امنای آستانه حضرت سبزقبا(ع)، مسئول دفتر فنی حرم سبزقبا(ع) و تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) در دهه کرامت به تصویب اعضای جلسه رسید.

محمد بن موسی کاظم (ع) ملقب به سبزقبا از فرزندان امام هفتم شیعیان و برادر تنی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان است.

سید محمد سبزقبا (ع) از اولاد امام موسی‌ ابن ‌جعفر(ع) ،سیدی جلیل‌القدر و با کرامت بود که بر اثر ظلم و ستم خاندان پلید عباسی و به قصد تبلیغ افکار پدر و ترویج امامت برادرش از مدینه خارج شد و پس از عبور از بیابان‌ شبه جزیره عربستان از بصره به خرمشهر و از آنجا به اهواز و سپس وارد شهر دزفول شد و چون اکثر اوقات مانند دیگر علویان لباس سبز بر تن می‌کرد او را سبزقبا می‌گفتند.

حرم مطهر این امامزاده در خیابان امام خمینی(ره) شمالی دزفول قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha