توزیع ۲.۴ میلیارد تومان بسته‌ معیشتی و پوشاک بین نیازمندان مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه به پویش اطعام مهدوی و توزیع بسته‌های معیشتی و پوشاک در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پویش توزیع یکهزار و ۲۰۰ بسته معیشتی و یکهزار و ۲۰۰ عدد پوشاک در مجموع به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین مددجویان این شهرستان آغاز شد.  

به گزارش ایرنا، اکبر ابراهیمی شنبه‌شب در آیین توزیع این بسته‌ها که در مسجد «آقامحمدتقی» برگزار شد، افزود: این پویش با مشارکت مرکز نیکوکاری و گروه جهادی باب‌الحوائج موسی ابن جعفر و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد و بیشترین میزان مشارکت از سوی خیران تامین شده است.

به گفته وی ارزش هر بسته یک میلیون تومان بوده که شامل ۱۸ قلم کالای اساسی است و ارزش هر عدد لباس نیز حدود یک میلیون تومان است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه توزیع این بسته‌ها و پوشاک‌ها، تنها بخشی از مشارکت اجتماعی خیران این شهرستان در ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: ۱۸ مرکز نیکوکاری در این شهرستان وجود دارد که همه آنها در طول این ماه فعال هستند.

مشارکت ۴.۲ میلیارد تومانی خیران مراغه در ماه رمضان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه بیان کرد: خیران این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان با مشارکت در طرح اطعام مهدوی، توزیع بسته‌های معیشتی و پوشاک و غذای گرم به میزان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) سه برنامه حمایتی شامل اکرام ایتام، توزیع بسته‌های معیشتی و پوشاک و توزیع غذای گرم یا افطاری را در ماه مبارک رمضان در پیش گرفته، بیان کرد: طی ماه رمضان امسال مشارکت ۳۰۰ حامی برای ایتام شهرستان جلب شد و در تلاش هستیم این تعداد را تا پایان ماه به ۴۰۰ نفر برسانیم.

وی همچنین اضافه کرد: یکهزار و ۶۰۰ مددجو تحت پوشش طرح های اکرام ایتام و محسنین قراردارند و چهار هزار حامی با پرداخت ۶۷۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به صورت ماهانه از این مددجویان حمایت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه همچنین ابراز امیدواری کرد که هزار بسته معیشتی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شود تا هر مددجوی این شهرستان حداقل یک بسته معیشتی در طول این ماه دریافت کند.

ابراهیمی همچنین میزان توزیع غذای گرم و افطاری در طول ماه مبارک رمضان را ۲۷ هزار پرس عنوان کرد.

توانمندسازی بهترین شیوه برای حفظ کرامت مددجویان است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه با بیان اینکه کمک به نیازمندان ضروری است اما بهترین شیوه برای حفظ کرامت آنان توانمندسازی است.

داود اسدیان همچنین فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت خیران در سایر شاخه‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: فرهنگ اشتغالزایی برای مددجویان باید در سطح جامعه نهادینه شود.

وی آیه ۹۶ سوره مبارکه «نحل» شامل «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» را نیز یادآوری، و اضافه کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند: «آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست (از ذخائر اعمال نیک و ثواب آخرت، تا ابد) باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به جا می‌آوردند»

وی تاکید کرد: آنچه خداوند در این آیه شریفه می‌فرمایند نیز به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و خیران باید بدانند که نتیجه عمل خیرشان با ابد با آنان باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه به ۹ هزار و ۴۹۶ مددجو یاری می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha