۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85084411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو در زنجان به نجات ۲۷ بیمار منجر شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85084411
اهدای عضو در زنجان به نجات ۲۷ بیمار منجر شد

زنجان - ایرنا - مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اهدای اعضای ۱۳ مورد مرگ مغزی در این استان طی سال گذشته ۲۷ بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره یافتند.

شهریار اماموردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۷۲ مورد احتمال مرگ مغزی در این استان شناسایی و از این تعداد ۱۳ مورد به رضایت و اهدای عضو منتهی شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۷ ارگان حیاتی شامل قلب، کلیه ها و کبد به بیماران نیازمند پیوند زده شد، اضافه کرد: این مهم با کسب رضایت از خانواده متوفی پس از تایید مرگ‌ مغزی توسط تیم معالج انجام و بیمار برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

این مسوول ادامه داد: از مجموع ۷۲ مورد شناسایی شده در استان طی سال گذشته، ۱۷ مورد از نظر بالینی مرگ مغزی تشخیص داده نشد.

وی اظهار کرد: ۱۵ مورد از این تعداد نیز قابلیت اهدای عضو داشتند که به رضایت خانواده منتج نشد، ۱۲ مورد دیگر به سنین بالای ۶۰ سال اختصاص داشت که کیفیت ارگان ها جهت پیوند عضو مناسب نبود.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: هر چند ۱۵ مورد رضایت اهداء عضو وجود داشت اما ارگان های ۲ مورد از این تعداد، به دلیل وجود بیماری های خاص و دیگر موارد غیر قابل پیوند بود.

وی اضافه کرد: زنجان با توجه به عملکرد در زمینه اهدای عضو طی سال گذشته، در میانه های جدول قرار دارد که امیداریم این وضعیت در سال جاری شکل بهتری به خود بگیرد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد به همین دلیل پیوند اعضا از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha