۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85084529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ برنامه در هفته هنر انقلاب در استان تهران برگزار شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85084529
۵۰ برنامه در هفته هنر انقلاب در استان تهران برگزار شد

شهرقدس - ایرنا - معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان تهران با اشاره به نامگذاری هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین (سالروز روز شهادت سیدمرتضی آوینی) تا ۲۶ فروردین گفت: طی هفته مذکور در شهرستان‌های استان تهران مثل قدس، ورامین، پیشوا، رباط کریم، دماوند و بهارستان قریب ۵۰ برنامه متخلف تدارک دیده و اجرا شد.

حمید حسین زاده شنبه شب در حاشیه شب خاطره و مراسم افطار تجلیل از شهید سید هادی حسینی سنگری در شهر قدس به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان تهران این بوده که یاد و خاطره شهدا زنده نگه داریم و توسط هنرمندان رونق مضاعف دهیم.

وی ادامه داد: امسال محور اصلی برنامه ها بزرگداشت شهدا و لیالی قدر بود؛ در واقع هفته هنر انقلاب اسلامی ترکیبی از شب های قدر و گرامیداشت شهدایی نظیر سید اهل قلم بود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه ها از شهدایی که جانشان را برای کشور و نظام فدا کردند، با حضور خانواده هایشان تجلیل شد؛ فرهنگ و هنر را توسط هنرمندان همان شهرستان معرفی کرده و رونق مضاعف دادیم.

وی قالب برنامه ها را فرهنگی و موضوعات برنامه ها را در حوزه های مختلف هفتگانه هنری عنوان کرد.

حسین زاده افزود: این حوزه ها شامل دیدار هنرمندان، شب خاطره، اکران فیلم در قالب‌های مختلف، موضوعات مربوط به کودکان، کارگاه های هنری از جمله تجسمی، خوشنویسی و عکاسی بودند.

وی با اشاره به افتتاح دفاتر هنری در این شهرستانها اظهار داشت: هر سال در هفته هنر انقلاب اسلامی این برنامه ها اجرا می شود و به موازات آن، دفاتر نیز فعالیت های خودشان را دارند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان تهران از تدوین برنامه ۶ ماهه برای دفاتر خبر داد و اضافه کرد: برنامه های مفصلی طرح ریزی شده که در مناسبت‌های مختلف و تقویم های رویدادی، آموزشی، تولیدی اجرایی می شود.

وی از برگزاری شب های خاطره یاد کرد و گفت: طبق این برنامه ریزی ها موظف هستیم شب های خاطره را هر ماه یکبار برگزار کنیم و هدف از اجرای شب های خاطره، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هر منطقه و محل توسط ظرفیت های همان محل با حضور خانواده های شهدا است.

مراسم شب خاطره شهدا به همت دفتر امام جمعه شهرقدس حجت‌الاسلام رضا جوکار و با حضور معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان تهران، هنرمند پیشکسوت هادی مرزبان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی، مسوولان شهرقدس، خانواده شهید سید هادی حسینی سنگری، هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه در شنبه شب در شهرقدس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha