۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85084755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری در سودان

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85084755
آمادگی مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری در سودان

تهران - ایرنا - روسای جمهور مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف های درگیر در سودان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با «سلوا کر» رئیس جمهور سودان جنوبی درباره ناآرامی‌های داخلی سودان گفت و گو کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که این گفت‌وگو با توجه به روابط تاریخی و متمایز بین سه کشور و نقش مصر و سودان جنوبی در ثبات و امنیت سودان انجام شد.

در این پیوند، روسای جمهور دو کشور وضعیت کنونی و درگیری‌های نظامی جاری در سودان را خطرناک دانستند و بر حمایت کامل از ملت سودان برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح تاکید کردند.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر افزود: روسای جمهور دو کشور خواستار آتش‌بس فوری در سودان شدند و از همه طرف‌ها خواستند تا جنگ را متوقف و صدای خِرَد و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز را در اولویت قرار دهند و منافع عالی مردم سودان را در نظر بگیرند.

بر اساس این گزارش، روسای جمهور دو کشور با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها تاکید کردند که این درگیری‌ها تنها منجر به وخامت بیشتر اوضاع می‌شود و ممکن است از کنترل خارج شود.

به گفته وی،‌ روسای جمهور مصر و سودان جنوبی تاکید کردند که «تحکیم امنیت و ثبات در سودان ضامن تکمیل مسیر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و دستیابی به سازندگی و توسعه است».

آن‌ها همچنین آمادگی مصر و سودان جنوبی را برای میانجیگری بین طرف‌های سودانی ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، برخی شهرهای سودان و «خارطوم» پایتخت این کشور از صبح شنبه شاهد درگیری‌های شدید مسلحانه میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را ۵۶ کشته و ۵۹۵ زخمی اعلام کرد.

صدای انفجار و درگیری در مناطق مختلف شهر خارطوم و برخی مناطق دیگر سودان همچنان به گوش می‌رسد و دو طرف مواضع یکدیگر را گلوله باران می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha