نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی بهبود یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: نسبت مصارف به منابع بانکهای این استان پارسال ۷۱.۲ درصد بوده که به میزان ۳.۳۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

محمدرضا عباس زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان پرداختی ۲۷ بانک عضو شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ در قالب تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی ۱۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات تکلیفی مزبور در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه، تبصره ۱۸ قانون بودجه، اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و سایر بخشها پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی بانکها در سال گذشته ۲۰ درصد مربوط به بخشهای صنعت و معدن، ۱۱ درصد مربوط به کشاورزی، ۱۴ درصد مربوط به مسکن، ۳۳ درصد مربوط به تجارت و خدمات، ۱۸ درصد مربوط به قرض الحسنه و ۱.۵ درصد مربوط به سایر بخشها است که سرفصلی ندارد.

عباس زاده بیان کرد: در بخش سایر تسهیلات پرداختی طی این مدت از هشت درصد به ۱.۵ درصد رسیده که این کاهش نشان از برقراری انضباط بانکی در بانکها دارد.

وی اظهار داشت: تعهد بانکهای خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۱ به میزان هفت هزار میلیارد تومان بود اما بانکها تا پایان اسفندماه ۱۰.۹ هزار میلیارد تومان پرداخت کردند که بیشتر از تعهد آنها بود و میزان پرداختی نیز در این بخش در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۳ درصد افزایش یافت.

مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی در حوزه اشتغال در سال گذشته ۲.۳ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۵ درصد افزایش یافت.

عباس زاده در خصوص تحقق برنامه خراسان رضوی در بخش سرمایه گذاری خارجی گفت: تعهد استان در این بخش در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۰۰ میلیون دلار بود اما ۴۳۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان معادل ۲ برابر تعهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha