۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85084860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس تشکیلات خودگردان به عربستان می رود

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85084860
رئیس تشکیلات خودگردان به عربستان می رود

تهران– ایرنا– رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با حضور هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در عربستان، به ریاض سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه به نقل از یک منبع آگاه در تشکیلات خودگردان اعلام کرد که «محمود عباس» مشهور به «ابومازن» برای دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به این کشور سفر می کند.

پیش‌تر اخباری مبنی بر سفر هیاتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به عربستان منتشر شده بود.

یک منبع آگاه فلسطینی یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که هیات حماس درباره مسائل مربوط به فلسطین و منطقه با مسئولان عربستان گفت و گو خواهد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: پیگیری موضوع زندانیان فلسطینی در عربستان از مهمترین برنامه های این سفر است که ممکن است چند روز به طول انجامد.

آخرین سفر هیاتی از حماس به ریاض در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود که در آن زمان «خالد مشعل» رئیس وقت دفتر سیاسی این جنبش با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و شماری از مقامات این کشور در مکه دیدار و گفت و کرد.

در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) جنبش حماس اعلام کرد که نیروهای امنیتی عربستان، «محمد الخضری» از رهبران و نماینده حماس و فرزندش هانی را به همراه دهها شهروند فلسطینی که برخی از آن ها تابعیت اردنی دارند دستگیر کرده است.

در سال ۲۰۲۱ دادگاه کیفری عربستان محمد الخضری را به اتهام پشتیبانی و حمایت از مقاومت به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

در این دادگاه ۶۹ اردنی و فلسطینی نیز محاکمه شدند که احکام آنها از تبرئه تا ۲۲ سال حبس متفاوت بود.

عربستان در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۷ مهرماه ۱۴۰۱) الخضری را آزاد و روانه اردن کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha