۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85084945
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

اهالی رسانه ایران بهترین و منصف‌ترین در دنیا هستند

رشت - ایرنا -  نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: رسانه‌های ایران افراد سالم تاریخ و بهترین و منصف‌ترین در عرصه رسانه های جهان بشمار می‌روند.

آیت الله فلاحتی شامگاه یکشنبه در دیدار با اهالی رسانه استان گیلان در رشت اظهار کرد: شناخت اهالی رسانه ایران از امور و وقایع روز بسیار خوب و واکنش های رسانه ای به موقع است و در واقع بخشی از اقتدار و سلامت جامعه را مدیون تلاش رسانه‌ها هستیم.

وی افزود: چون رسانه‌های ما به وقت دردها را عنوان می‌کنند و همچنین نقدهای بجا و منصفانه‌ای نیز دارند که البته تعداد اندکی در این بین نیز ساز مخالف می‌زنند که اهمیت چندانی ندارد. وی عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق رسانه‌های ایرانی خوب می‌نویسند و به موقع نیز نقد سازنده می‌کنند که یکی از وظایف رسانه‌ها نیز نوشتن مطلوب است چون خلاقیت نوشتار می‌تواند جاذبه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: امروزه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، رسانه‌های جهان را دراختیار خود قرار داده اند و آنها را از نظر مالی اشباع می‌کنند تا از طریق این رسانه‌ها، سیاست‌های خود را در جهان پیاده کنند و متاسفانه غول‌های رسانه دراختیار امپراطوری رسانه‌های صهیونیستی هستند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اما رسانه‌ها باید دیده‌بان افکار و اندیشه‌های سیاسی و عقیدتی ملت‌های خود باشند و از مرزهای عقیدتی مردم خود حمایت کنند که رسانه‌های ایران همینگونه و به همین دلیل آنان بهترین در جهان است.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: اهالی رسانه بیانگر دردهای جامعه خود هستند و اگر مردم احساس کنند که رسانه‌ای به بیان درد آنان نپرداخته به طور حتم به آن توجه نمی‌کنند اما اگر رسانه بخواهد از مردم خود و عقاید آنان دفاع کند به طور حتم با استقبال عمومی جامعه نیز همراه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر رسانه بخواهد از مردم و عقاید سیاسی آنان دفاع کند باید به لحظه، هوشمندانه و خردمندانه عمل کند و همچنین باید شرایط جامعه خود را نیز درک کند و زمانی هم که میی‌خواهد نقد کند باید شرایط جامعه را درنظر بگیرد تا این نقد موجب تخریب نشود.

اهالی رسانه نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این نشست گفت: اهالی رسانه این استان مشاوران امین و صدیق مدیران دولتی هستند که می‌توانند کمک‌های شایانی را برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشند.  

رضا ثقتی اظهار کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در جامعه انتظار داریم که این قشر در سایه همدلی و وفاق در جذب سرمایه‌گذار تلاش وافری را انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه استان گیلان با داشتن فرهنگی کهن و غنی و همچنین با وجود مردم فهیم، مستعد انجام رویدادهای بزرگ است که با حضور سرمایه‌گذاران، به طور حتم این استان در بخش‌های مختلف رشد و توسعه چشمگیری خواهد یافت.

ثقفی به فعالیت رسانه ها در جاامعه نیز اشاره و بیان کرد: باور ما این است که اهالی رسانه پیامبران آگاهی بخش جامعه و تریبون افکار عمومی در جامعه و مورد اعتماد و امین اقشار مختلف مردم نیز هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در مجموعه ارشاد نیز یک رویکرد را دنبال می‌کنیم که سطح کیفی خبرنگاران بیشتر ارتقا یابد و با شعار "حرفه ای شو" این کار را دنبال می‌کنیم تا گامی اساسی در حرفه‌ای تر شدن اهالی رسانه برداریم.

ثقتی بیان کرد: در این راستا اساتیدی از گیلان و همچنین از سایر استان‌ها را برای آموزش اهالی رسانه در گیلان به‌کار خواهیم گرفت تا سطح کیفی خروجی‌های ما در تولید خبر و سایر فعالیت های رسانه‌ای ارتقای بیشتری یابد.

وی در خاتمه اظهار کرد: با وجود اینکه اهالی رسانه استان گیلان بسیار زبده، با تجربه و خلاق هستند اما خلاء‌هایی در برخی از موارد داریم که با این امر و با حضور اساتید برجسته، این خلاءها در حوزه‌های مختلف پر خواهد شد.

در دیدار آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اهالی رسانه این استان، مدیران خبرگزاری ها، مدیر مسئولان روزنامه‌ها، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و همچنین مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha