شکارچیان متخلف قبل از تعرض به حیات وحش دستگیر شدند

یاسوج - ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:محیط بانان پاسگاه خفر ۲نفر متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قبل از اقدام به شکار دستگیر و اعمال قانون کردند.

اسلام جاودان خرد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان پاسگاه محیط بانی خفر در محدوده ضلع شمالی پارک ملی دنا با هوشیاری و رصد کامل منطقه زیرنظر خود موفق شدند این شکارچیان متخلف را قبل از انجام شکار شناسایی و دستگیر کردند.

اسلام جاودان خرد گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی خفر حین دوربین کشی منطقه متوجه می‌شوند ۲ نفر متخلف با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی وارد منطقه تحت مدیریت خود شده اند.

وی گفت : محیط بانان با اقدامات به موقع متخلفان را به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر کردند.

جاودان خرد تصریح کرد :متخلفان به همراه آلات مکشوفه جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده دنا از مهمترین ذخیره گاه‌های زیست کره جهان، ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری در این منطقه بکر و میراث گرانبهای طبیعی است، این منطقه در شانزدهم تیرماه سال ۹۰ به عنوان پانصد و شصت و یکمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.

وجود کوه، جنگل، بیش از ۱۰۰ چشمه، رودخانه و ۱۲۰۰ گونه گیاهی دنا را به زیستگاه گونه‌های جانوری مختلف تبدیل کرده است.

ذخیره گاه زیست کره دنا یکی از نقاط با ارزش از منظر سیمای سرزمینی و غنای زیستی در جهان محسوب می شود.

مناطق حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار و دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار در شهرستان های بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha