اقدام خلاف قانون در آشوراده انجام نمی‌شود/ سلاجقه: موانع آشوراده تا ۱۰ روز آینده برطرف شود

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با تاکید بر انجام تمام اقدامات در خلیج گرگان و جزیره آشوراده براساس مصوبات، قانون و ضوابط گفت: به هیچ عنوان اقدامات غیرمنطقی و خلاف قانون و خلاف محیط زیست در آشوراده انجام نخواهد شد.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در دیدار با دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده اظهار کرد: با هدف جلوگیری از تداخل در محیط زیست یکی از نگاه‌های ما بر این است بدون بارگزاری‌های جدید بتوانیم از ساختمان‌ها، اماکن و مستحدثات موجود در جزیره برای توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی استفاده کنیم.

دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده مردم بومی منطقه هستند

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: موضوع تفرجگاه متمرکز در جزیره در گذشته مصوب شده اما سعی می‌کنیم بتوانیم با تعامل و تفاهم اقدامات توسعه گردشگری را مطابق مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای راهبری منطقه حفاظت شده پیش ببریم.

زنگانه گفت: دلسوزترین افراد برای محیط زیست آشوراده مردم بومی منطقه هستند و آنها بیش از هر فرد دیگری از محیط زیست آشوراده محافظت خواهند کرد.

وی افزود: در موضوع لایروبی خلیج گرگان، اقدامات بر اساس مصوبات ستاد ملی تالاب‌ها و شورای راهبری مستقر در محیط زیست است و هیچ اقدام خلاف مصوبات و قانون انجام نشده است.

سلاجقه: تمام موانع قانونی پروژه طبیعت‌گردی آشوراده باید ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مرتفع شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این جلسه گفت: پروژه طبیعت‌گردی آشوراده باید انجام و تمام موانع قانونی آن هرچه سریع‌تر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مرتفع شود.

علی سلاجقه گفت: در اراضی مستثنیات نیز نیازمند بازسازی و احیا هستیم و آنجا یک روستای رسمی وجود دارد که ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های آن منطقه به نحو بهینه استفاده شود.

وی افزود: تا سفر دوم رییس جمهور به گلستان، طرح گردشگری جزیره آشوراده باید به مرحله مناسبی رسیده باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: صندوق محیط زیست در این پروژه سرمایه‌گذاری کند تا بتوانیم با مشارکت مناسب اقدامات در آشوراده را به نحو احسن انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha