۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۰۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85085070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه جهانی غذا فعالیت خود در سودان را به حالت تعلیق درآورد

تهران- ایرنا- دفتر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد پس از کشته شدن سه تن از کارمندان خود و زخمی شدن دو تن دیگر در خشونت های جاری در سودان، بطور موقت تمام عملیات خود را در سودان به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش ایرنا، سیندی مک کین مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: "من از مرگ غم انگیز سه کارمند برنامه جهانی غذا در روز شنبه در خشونت در دارفور شمالی در حالی که وظایف خود را در خط مقدم بحران جهانی گرسنگی انجام می دادند، وحشت زده و ناراحت هستم. دو کارمند برنامه جهانی غذای نیز در این حادثه مجروح شدند".

به گفته مک کین، در حادثه رخ داده علاوه بر این یک فروند هواپیمای خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل تحت مدیریت برنامه جهانی غذای نیز در فرودگاه بین‌المللی خارطوم در تیراندازی رخ داده در روز شنبه آسیب دید که بطور جدی بر توانایی برنامه جهانی غذا برای جابجایی کارکنان و کمک‌های بشردوستانه در داخل کشور تاثیر گذاشته است.

برنامه جهانی غذا شاخه‌ی کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است.

این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، برای کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha