سفر مقام‌های واشنگتن به اروپا و آسیای مرکزی برای رایزنی درباره تحریم‌

تهران- ایرنا- وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این کشور با هدف مقابله با دور زدن تحریم‌های ایالت متحده در ۲ هفته آینده به کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی سفر می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و الیزابت نلسون دستیار وزیر خزانه‌داری در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی در این سفرها تلاش می‌کنند تا راه‌های همکاری نزدیک‌تر و اشتراک اطلاعات را بررسی و در مورد روندهای تجاری رایزنی کنند.

نلسون از ۱۶ تا ۲۳ آوریل (۲۷ فروردین تا سوم اردیبهشت) به سوئیس، ایتالیا، اتریش و آلمان و روزنبرگ از ۲۳ تا ۲۸ آوریل (سوم تا هشتم آوریل) به قزاقستان و قرقیزستان سفر خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: نلسون در اروپای مرکزی با مقام‌های دولتی، نهادهای مالی و سایر شرکت‌هایی که به همکاری با روسیه ادامه می‌دهند و همچنین تولیدکنندگان و فعالان صنایع کلیدی دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه افزود که روزنبرگ نیز در آسیای مرکزی به همراه همتایان خود از اتحادیه اورپا و انگلیس و وزارت بازرگانی آمریکا با مقام‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دیدار خواهند کرد تا «به تقویت پایبندی به تحریم‌ها و مقابله با دور زدن آنها در بخش های تجاری و سامانه‌های پرداخت مالی کمک کنند.»

غرب پس از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرد. اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو اجرا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha