کارنامه ارتش در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی درخشان است

کرج – ایرنا- مدیر امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در استان البرز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، ارتش در تمامی اتفاقات همچون زلزله، سیل و حتی در بحث کرونا با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه خود کارنامه درخشانی از خود در مکتب تاریخ پرفروع ایران اسلامی به جا گذاشته است.

سروان امین میردریکوند روز دوشنبه در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) افزود: تقارن این سالگرد با قرارگاه عبادت و اخلاص برای آنان که در صفوف به هم پیوسته مشتاقان شهادت و ایثار حضور یافته اند، کارنامه مجاهدت و حماسه های ناب فرزندان ایثارگر امت در ارزش این شجره طیبه را تداعی می کند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد می کند که عزت و اقتدار امت مسلمان ایران را با جان تضمین خواهد کرد، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور حماسه ماندگار و شگفت انگیز در ماه های آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله در سال ۱۳۵۹ است.

وی گفت: نقش ارتش در انقلاب اسلامی در این سال ها بسیار مشهود بوده است به طوریکه در هشت سال دفاع مقدس ارتش همواره به عنوان یکی از ارکان نیروهای مسلح نقش بزرگی در پیروزی این جنگ داشته است.

میردریکوند ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون کفن از جمله شهیدان صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید محمدولی قرنی، شهید محمد کشوری و شهید عباس بابایی در این هشت سال جنگ تحمیلی ایفای نقش نقش کرده و باعث افتخار و غرور آفرینی این خاک و مرز و بوم هستند.

کارنامه ارتش در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی درخشان است

مدیر امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در استان البرز با توجه به فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بخش کوچکی از اقداماتی که در جهت بزرگداشت این روز صورت گرفته را بیان کرد که برگزاری مراسم رژه خودرویی در این روز با حضور یگان های قرارگاه لشکر ۲۳ تکاور و نیروهای مسلح در سطح استان البرز از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی افزود: برگزاری این رژه نمایش قدرت نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که پیام اقتدار و عزم راسخ را به دشمنان این مرز و بوم می رساند و روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ در انتهای بلوار خوارزمی بعد از میدای شهدای حرم در بلوار اصناف از ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می شود.

میردریکوند اظهار کرد: توزیع بسته های کمک معیشتی به مناسب شب های قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)، برگزاری مراسم افطار در سطح شهر با حضور خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و دیدار و دلجویی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های ارتش در البرز به شمار می رود.

وی گفت: برنامه های تلویزیونی و رادیویی و پخش نماهنگ و کلیپ از طریق رسانه ها و تلویزیون های شهری مرتبط با روز ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت نام شهدای ارتش در سطح لشکر ۲۳ تکاور، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع و محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس در سطح لشکر ۲۳ تکاور از دیگر برنامه ها به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی در استان البرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha