۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85085164
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۳۷۶.۵ میلیمتر نزولات جوی در ایلام طی سال آبی جاری

ایلام - ایرنا - مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: ۳۷۶.۵ میلیمتر از ابتدای سال آبی(اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) جاری در این استان نزولات جوی دریافت شده است.

سیروس نادری زرنه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارش نسبت به میانگین بلند مدت با ۳۵۰ میلیمتر بارش ۷.۴ درصد افزایش داشته و ۲۵.۹ میلیمتر بیشتر در قیاس با میانگین بلند مدت بارش ثبت شده است.

وی افزود: همچنین در مقایسه با بارش های سال آبی قبل با ۱۲۴ میلیمتر میزان دریافت نزولات جوی امسال ۲۵۲.۵ میلیمتر بیشتر بوده و ۲۰۳.۷ درصد رشد نشان می دهد.

نادری زرنه یادآور شد: میانگین بارش کامل یک سال آبی ۳۹۱ میلیمتر است که استان ایلام ۳۷۶.۵ میلیمتر معادل ۹۶.۲ درصد از بارش یک سال آبی کامل را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال ادامه بارش ها در هفته های آتی این اعداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در سال آبی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۱) تاکنون شهرستان آبدانان با ۸۷۲.۸ میلیمتر و مهران با ۲۵۴.۷ میلیمتر کمترین بارش را در استان ثبت کرده اند.

میزان دریافت نزولات جوی شهرستان ایلام نیز ۵۵۶.۸ میلیمتر است.

یک سامانه قوی بارشی از سه شنبه ۲۲ تا پنجشنبه ۲۴ فروردین استان ایلام را در برگرفت که بنا بر اعلام مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور استان ایلام با ۵۳.۴ بعد از لرستان، کردستان و کرمانشاه بیشترین دریافت نزولات جوی را داشته است.

این سامانه قوی بارشی و رگباری موجب بروز خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، مسکونی، تجاری و کشاورزی شد و جان یک نفر را نیز گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha