یکصد میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر – ایرنا – مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خُرد و خانگی یکصد میلیارد تومان پرداخت شده است که صدور مجوزها نسبت به سال ماقبل ۶ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مصدق کشاورزی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به یک هزار و ۳۵۰ طرح تعلق گرفته و با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی افزود: تمام مجوزهای سال گذشته در بخش اشتغال خانگی به صورت الکترونیکی با کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت مجوزها اقدام شده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جدید تلاش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات در بخش مشاغل خُرد و خانگی در استان افزایش یابد.

کشاورزی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه گفت: سهم استان از این تسهیلات یک هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان بود که تاکنون به چهار هزار و ۴۳۷ طرح ۴۵۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: با پرداخت این میزان تسهیلات سه هزار و ۵۰ فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم شده است.

کشاورزی اضافه کرد: انتظار می‌رود با مصوبه شورای عالی اشتغال زمان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ از محل اعتبارات سال گذشته تمدید شود.

به گفته کشاورزی انتظارمی‌رود تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ برای سالجاری و آئین نامه اجرایی و سهم استان ابلاغ و مشخص و زمینه حمایت لازم از حوزه کارآفرینی و اشتغال استان فراهم شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال گذشته گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران میزان نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان ۱۴۰۱ معادل ۷.۳ درصد بوده که ۲.۶ درصد نسبت به کشور کاهش نشان می‌دهد.

کشاورزی افزود: همچنین نرخ بیکاری استان نسبت به وضعیت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۱.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر میزان مشارکت اقتصادی مردم این استان را ۳۹.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد نسبت به وضعیت مشابه فصل گذشته نزدیک به یک درصد رشد داشته است.

یکصد میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر پرداخت شد

ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده سال گذشته در استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ به لحاظ زیست‌بوم کارآفرینی در دولت سیزدهم تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تعهد اشتغال خود را انجام و اطلاعات مربوط به شاغلان را در سامانه جامع اشتغال کشور بارگذاری کنند.

کشاورزی ادامه داد: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان بوشهر سال گذشته اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار نسبت به تعهد اشتغال ۲۱هزار و ۶۷۴ نفر، ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

کشاورزی گفت: براساس تعهد سال ۱۴۰۲ استانداران به وزارت کشور، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل هدف‌گذاری شده که با توجه به برنامه‌ریزی و تاکید استاندار در کارگروه اشتغال استان این رقم باید به ۲۵ هزار شغل در سالجاری افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: صدور کالا برگ الکترونیکی یکی از برنامه‌های تکلیفی دولت در قانون بودجه است که یارانه افراد به صورت غیرنقدی اختصاص می‌یابد.

کشاورزی افزود: در حال حاضر تمام سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در سطح استان نسبت به دریافت۱۰ قلم کالای اساسی مشخص شده اقدام کنند.

وی در خصوص مزیت این طرح گفت: از ابتدای ماه یارانه به صورت الکترونیکی در کارت سرپرستان خانوار شارژ شده و می‌توانند دریافت کنند و هر میزان که به صورت غیرنقدی بماند در پایان ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۷۸۰ فروشگاه به دستگاه مربوطه مجهز شده‌اند و این زیرساخت در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان برای مراجعه سرپرستان خانوار آماده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha