۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85085233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز روز دوم نشست گروه ۷ با اولویت جنگ اوکراین

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85085233
آغاز روز دوم نشست گروه ۷ با اولویت جنگ اوکراین

تهران- ایرنا - وزیران امورخارجه گروه ۷ در روز دوم نشست خود در کاروایزاوا شهری در مرکز ژاپن با محوریت جنگ اوکراین کار خود را آغاز کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، براساس اطلاعات مقامات رسمی دولت ژاپن وزیران امورخارجه ۷ کشور صنعتی جهان همچنین درباره تقویت روابط با کشورهای درحال توسعه در حزه جهانی و شرایط منطقه هند-اقیانوسیه با افزایش نفوذ چین به تبادل نظر پرداختند.

یوشیماسا هایاشی وزیر امورخارجه ژاپن که ریاست این نشست ۳ روزه را به عهده دارد برای ارسال پیامی قاطع درباره اهمیت حفظ نظم جهانی ابراز امیدواری کرد. وی در ادامه سخنانش افزود: «جامعه جهانی در نقطه عطفی قرار گرفته است و ما قاطعانه هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضع موجود با اعمال قدرت و یا حمله روسیه به اوکراین را به اندازه تهدید استفاده روسیه از سلاح اتمی رد می کنیم. »

یک منبع آگاه دولت ژاپن نیز گفت گروه ۷ می تواند فشارها بر روسیه را با تضمین اعمال تحریم های اقتصادی موثر بر آن افزایش دهد و این کار را می تواند با بستن راه های گریز که به کرملین اجازه می دهد تا به تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کند انجام دهد.

جنگ و تحریم های روسیه نگرانی ها درباره ذخایر انرژی و غذا را در جهان و بویژه در میان کشورهای توسعه یافته افزایش داده است. روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات، نفت و گاز و اوکراین یکی از مهم ترین تولیدکنندگان گندم و ذرت در جهان است.

به علاوه شرایط تایوان نیز یکی از موضوعات کلیدی مباحث این نشست باتوجه به افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن درباره این جزیره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha