۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85085320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری در آذربایجان غربی ادامه دارد

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85085320
بارش‌های رگباری در آذربایجان غربی ادامه دارد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هوشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به استقرار سامانه جدید جوی، استمرار بارش‌های رگباری که از روز یکشنبه در برخی نقاط استان گزارش شده همچنان تا ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس الگوهای هواشناسی در استان تا اواسط هفته جاری در اغلب نقاط شاهد جوی آرام خواهیم بود ولی در برخی مناطق بویژه شمال استان رشد ابر، رگبارهای خفیف و پراکنده باران دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش تدریجی دما هم از روز شنبه هفته جاری در منطقه شروع شده است، اظهار کرد: این روند تا پایان هفته جاری تا حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد ادامه خواهد داشت.

صابری با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: شهرستان چالدران خنک ترین شهر با دمای صفر درجه و پلدشت با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین پنج و ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است این منطقه در ایام سال بطور متوسط شاهد بارش‌های باران است که از اول سال زراعی هر سال در مهر ماه آغاز و تا اوایل خرداد سال بعد ادامه دارد.

بارش‌های بهاره و زمستانه در این منطقه به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم استان دارای اهمیت مضاعفی نسبت به سایر نقاط کشور است، سالانه ۴۵۰ میلی‌متر بارش باران در این استان کوهستانی و مرزی ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha