افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا؛ درخواست بایدن از کنگره برای اعمال مقررات سختگیرانه

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا همزمان با افزایش خشونت های مسلحانه در این کشور از کنگره خواست مقررات سختگیرانه تری را برای حمل سلاح اعمال کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای کاخ سفید نوشت: جو بایدن در بیانیه ای به مناسبت کشته شدن دستکم ۴ نفر در شهر دیدویل آلاباما و دو نفر دیگر در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی بر اثر خشونت های مسلحانه، اذغان کرد: اسلحه عامل اصلی مرگ کودکان در آمریکا است و شمار کشته های حملات مسلحانه در حال افزایش است.

وی در این بیانیه، افزود: این ظالمانه و غیر قابل قبول است. آمریکایی ها موافق این سختگیری هستند و از قانونگذاران می خواهند در زمینه اصلاحات امنیت حمل سلاح اقدام کنند.

رئیس جمهوری آمریکا از جمهوریخواهان به دلیل شرکت در گردهمایی انجمن ملی اسلحه داران (NRA) همزمان با افزایش خشونت مسلحانه انتقاد کرد. در این گردهمایی که در شهر ایندیانا پلیس برگزارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز حضور داشت.

بایدن در بیانیه خود با اشاره به این گردهمایی نوشت: آمریکایی ها مشاهده کردند که رهبران منتخب جمهوریخواهان در رقابت برای اعمال مقررات خطرناکی که به ایمنی حمل سلاح بیش از پیش آسیب می رساند در کنار اعضای انجمن ملی اسلحه داران ایستاده اند. جامعه ما به مقررات بهتری نیاز دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه بار دیگر مقررات سختگیرانه تر در بررسی پیشینه افراد برای خرید اسلحه، حذف مصونیت از پاسخگویی تولیدکنندگان سلاح و ممنوعیت سلاح های تهاجمی را خواستار شد.

بایدن تابستان گذشته با حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا طرح کنترل سلاح را امضا کرد که بررسی سوابق افراد زیر ۲۱ سال پیش از خرید سلاح را شامل می شود و مقررات قاچاق سلاح را تقویت می کند. این طرح همچنین منابع مالی برای نظام های سلامت روانی را گسترش می دهد.

به گزارش ایرنا، در آمریکا، خشونت مسلحانه‌ای که به کشته و مجروح شدن دستکم ۴ نفر منجر شود، تیراندازی جمعی تعریف می‌شود. بایدن پیش از این اذعان داشته که خشونت مسلحانه در آمریکا به یک همه گیری تبدیل شده است.

بر اساس داده‌های سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه»، آمریکا در سه ماه سال جاری میلادی دستکم ۱۲۸ مورد تیراندازی جمعی را تجربه کرده و به این ترتیب موارد تیراندازی‌های جمعی در این کشور از روزهای سپری شده در سال ۲۰۲۳ بیشتر است. بر اساس داده‌های این سازمان، همچنین در این تیراندازی‌های جمعی ۳۹۶ نفر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha