۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85085444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری زباله‌ها و آسفالت خیابان‌های آبادان نیازمند توجه جدی مسولان

آبادان - ایرنا - جمع‌آوری زباله و سگ‌های ولگرد به توجه جدی مسولان آبادان نیاز دارد و برای رسیدگی به این موارد، برنامه ریزی و تعامل بین بخشی مستمر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمع‌آوری نشدن زباله‌های برخی مناطق شهر آبادان، وجود نخاله و سگهای ولگرد در سطح شهر به یک مشکل جدی برای شهروندان تبدیل شده که سلامت و بهداشت محیط آنان را به خطر انداخته است.

شهروندان آبادانی همواره با چالش جمع‌آوری نشدن زباله و نخاله‌های شهری روبه‌رو هستند، مشکلی که علاوه بر انتشار بوی تعفن ناشی از انباشت زباله در برخی از محله‌ها بخصوص مناطق حاشیه ای، چهره و منظر این شهر را زشت کرده است.

از سوی دیگر افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و پرسه آنها در کوچه پس کوچه‌ها حتی در هسته مرکزی شهر آبادان از جمله خیابانهای امیرکبیر و لین یک احمد آباد باعث نگرانی شهروندان و افزایش موارد حیوان گزیدگی شده است.

پرسه زدن سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و معابر آبادان بخصوص در خیابان‌های مرکزی شهر و پارک‌ها، این روزها در حالی به رویدادی عادی در این شهرها تبدیل شده که مطالبه مردم برای ساماندهی آنها با تصویب طرح‌های مختلف از سوی دستگاه‌های متولی تاکنون محقق نشده است.

همچنین وضعیت نابسامان زیرساخت شهری در آبادان موجب گله‌مندی مردم این شهر بخصوص ساکنان مناطق حاشیه آبادان شده است.

وجود چاله‌های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی‌ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده‌اند.

وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های آبادان به خصوص احمدآباد، ۳۰ متری ذوالفقاری، جمشیدآباد و فیه از مناطق بافت قدیمی این شهر مناسب نیست و تردد در این مناطق به دلیل وجود چاله‌های فراوان به سختی انجام می‌شود.

یک شهروند ساکن منطقه احمدآباد آبادان با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت محل زندگی خود گفت: مدتهای بسیار طولانی است که وضعیت آسفالت خیابان‌های این منطقه نامناسب است حتی با وجود روکش آسفالت در برخی خیابانهای این منطقه به دلیل انجام نشدن زیرسازی مناسب و عدم استفاده از مواد مرغوب در تولید آسفالت این مشکلات مضاعف شده و هزینه‌ها نیز هدر می‌رود.

جمال محمدی خواستار نگاه مساوی مسوولان و متولیان شهر به مناطق محروم و حاشیه شد و بیان کرد: مشکلات مربوط به چاله‌های خیابانها هنگام بارندگی بخصوص در احمدآباد نمود بیشتری می‌یابد و در تردد خودروها و عابران پیاده اختلال ایجاد می‌کند.

یکی از ساکنان منطقه ایستگاه ۱۲ کوی ذوالفقاری آبادان نیز در خصوص جمع آوری نشدن زباله در سطح شهر گفت: جاری شدن شیرابه ناشی از انباشت زباله در این منطقه سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

سالم مجدمی افزود: وضعیت بهداشت این شهر به دلیل انباشت زباله اسفبار و بوی تعفن همه جا را دربرگرفته است.

وی بیان کرد: ارایه نشدن خدمات شهری مناسب موجب انباشت زباله شده و مردم از این وضعیت ناخرسند هستند؛ مردم از شهردار و اعضای شورای شهر انتظار شهری تمیز و عاری از زباله دارند.

یک دیگر از شهروند آبادانی ساکن منطقه بهار نیز در خصوص وجود سگهای ولگرد گفت: این روزها افزایش جمعیت سگهای ولگرد در کوچه و خیابان‌های منطقه بهار اهالی منطقه را نگران کرده و باعث ترس کودکان و زنان شده است.

سیدمکی موسوی افزود: با توجه به اینکه منطقه بهار در مجاورت رودخانه بهمنشیر قرار دارد لذا زاد و ولد سگهای ولگرد در این منطقه افزایش یافته و سگ ها برای یافتن غذا به صورت گله‌ای در این منطقه پرسه می‌زنند.

وی اظهار داشت: اکثر خانواده‌هایی که نزدیک حاشیه رودخانه بهمنشیر زندگی می‌کنند نگران حمله سگ‌ها به فرزندان خود که در کوچه و خیابان بازی می‌کنند هستند.

افزایش سگ گزیدگی در آبادان

رئیس مرکز بهداشت آبادان از افزایش ۲.۵ برابری آمار گزیدگی سگ‌های ولگرد در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و خواستار ورود دستگاه‌های متولی در شهر و روستاهای منطقه نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد خیابانی و بدون صاحب شد.

جعفر ربیحاوی گفت:بیش ا ز۸۰۰ مورد حیوان گزیدگی ناشی از سگ های ولگرد در شهرستان آبادان در سال گذشته گزارش شده است.

شهردار آبادان:رفع مشکلات شهری آبادان نیازمند تعاملات بین بخشی است

شهردار آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آبادان از گذشته تاکنون با معضلات شهری مانند آسفالت نامناسب، کمبود فضای سبز، نیمه تمام ماندن طرحهای عمرانی و مبلمان نامناسب شهری بوده که این مشکلات شهرداری را با حجم زیادی چالش‌ها جدی مواجه کرده است.

یاسین کاوه‌پور افزود: درآمد شهرداری و اعتبارات ناکافی نیازهای شهر بخصوص انجام پروژه‌های عمرانی در شهر را به سرانجام نخواهد رساند و باید سایر دستگاه ها و همچنین صنایع در قالب مسئولیتهای اجتماعی در کنار شهراری باشند.

شهردار آبادان گفت: برای خدمات رسانی بیشتر به شهروندان نیازمند کمک همه دستگاه‌های خدمت رسان هستیم، عمران و آبادی شهر تنها بر عهده شهرداری نیست و ظرفیت‌های ویژه آبادان از جمله منطقه آزاد اروند، بنادر و پالایشگاه باید به کمک شهرداری بشتابند.

کاوه‌پور با بیان اینکه معضلات و مشکلات شهری آبادان باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شوند، افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم با تعاملات بین بخشی و دستگاهی آنها را مرتفع کنیم تا رضایت حداکثری مردم را جلب نمائیم.

وی با باین اینکه در پنج ماه گذشته خدمات خوبی به شهروندان ارائه شده است، بیان کرد: امید می رود در سال جاری علاوه بر خدماتی که ارائه دادیم بتوانیم خدماتی مناسب و بهتری را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم.

شهردار آبادان اظهار داشت:در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ با وجود کمبودها و کاستی‌های سطح شهر و مشکلات شهرداری توانستیم خدمات خوبی بخصوص در حوزه فضای سبز به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه دهیم.

کاوه‌پور جاروکشی خیابان‌ها و جمع آوری زباله از سطح شهر را نخستین مشکل و چالش حوزه خدمات شهری برشمرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مناقصه‌ای در این خصوص برگزار شد و پیمانکار آن نیز مشخص شده اما با توجه به پایان سال و به دلیل محدودیت‌های زمانی و قانونی امکان فعالیت وجود نداشت اما با تلاش‌های شبانه روزی سعی شد مشکلات به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با شروع به کار پیمانکار جدید با ماشین آلات، ادوات، نیرو و تجربه بیشتر مشکلات حوزه خدمات شهری آبادان به حداقل برسد و اینکه زباله‌ای در خیابان‌ها روی زمین بماند تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

شهردار آبادان، ورود بیش از ۲ هزار باکس زباله در این شهر را بی سابقه خواند و گفت: بهانه‌ای در حوزه خدمات دهی به شهروندان قابل نیست، لذا تمامی مناطق در این حوزه باید تمام سعی و تلاش‌شان را به کار ببندند تا شاهد رضایتمندی شهروندان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha