نقاشی انقلاب، صاحب سبک و مکتب هنری است

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85085487
نقاشی انقلاب، صاحب سبک و مکتب هنری است

تهران- ایرنا- رئیس حوزه هنری با اشاره به نمایشگاه «۱۰ نقش یادگار، ‌۱۰ هنرمند ماندگار» گفت: آثار به نمایش درآمده در این رویداد نشانگر این است که نقاشی انقلاب اسلامی، صاحب سبک و مکتب هنری است.

به گزارش ایرنا از حوزه هنری، محمدمهدی دادمان در حاشیه بازدید از نمایشگاه «۱۰ نقش یادگار، ‌۱۰ هنرمند ماندگار» که این روزها در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست، اظهارداشت: آثار برجسته ۱۰ نقاش انقلاب اسلامی که در اینجا به نمایش گذاشته شده، هر بازدیدکننده‌ای را سر ذوق می‌آورد و قوت قلم، ذهن قوی، روح خلاق و پرورشگر را در این آثار می‌بینیم و این نشان می‌دهد نقاشی انقلاب اسلامی صاحب سبک و مکتب هنری است.

وی با اظهار امیدواری از ادامه این مسیر و بالندگی هر روزه آن، درباره روند هنر انقلاب از چهل سال گذشته تا امروز گفت: هنر انقلاب اسلامی و به صورت خاص، نقاشی انقلاب اسلامی، دوران شکوفایی خود را در روزهای پیروزی انقلاب و ایام دفاع مقدس تجربه کرده است.

دادمان افزود: آنچه می‌توانیم امروز مشاهده کنیم این است که آنچه که در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی به دست نقاشان و هنرمندان جوان اما چیره‌دست، مخلص و متعهد رقم خورده، سر منشاء مجموعه‌ای از فعالیت‌های نظری، آموزشی و تربیتی شده است.

رئیس حوزه هنری‌ انقلاب اسلامی بیان کرد: ما امروز نسل جوانی داریم که در مکتب انقلاب پرورش پیدا کرده‌اند و با خلق آثاری جدید در حال پیش بردن این سبک هستند و این امر زنده بودن مکتب هنری انقلاب را نشان می‌دهد.

وی درباره ویژگی هنرمند انقلابی اظهارداشت: هنرمند انقلابی در وهله اول باید هنرمند باشد؛ ذهن زیبایی‌شناسانه داشته باشد، چیره‌دست باشد، از قوت‌های فرمی بهره ببرد، خلاق و آزاد باشد و مقید به غرورهایی که در دنیای مادی ما را گرفتار می‌کند، نباشد.

دادمان گفت: هنرمند انقلابی باید متعهد به آرمان‌های اصیل انقلاب باشد و خود را مومن به آنها بداند؛ چراکه وقتی ایمان از قلب بجوشد حتما هنر انقلابی متولد و خلق اثر هنری انقلابی محقق می‌شود.

نمایشگاه «۱۰ نقش یادگار، ‌۱۰ هنرمند ماندگار» همزمان با ۲۱ فروردین، سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح شد و تا پایان فروردین همه روزه از ۱۰ تا ۱۸ عصر به استثنای ایام تعطیل در این مجموعه به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی میزبان علاقه‌مندان است.

این مجموعه شامل ارزشمندترین و خاطره‌سازترین آثار هنر انقلاب و دفاع مقدس، متعلق به گنجینه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است که با همکاری این نهاد به نمایش گذاشته شده است.

در میان این آثار شاخص و تاثیرگذار دهه ۶۰ می‌توان به تشییع قلوب اثر زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی، مقاومت اثر مصطفی گودرزی، کویر اثر کاظم چلیپا، از تبار زینب اثر ناصر پلنگی، عیادت اثر ایرج اسکندری، بمباران اثر حسین خسروجردی، بهشت زهرا(س) اثر عبدالحمید قدیریان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha