ساکنان ۴۰ روستای تربت جام با تنش آبی مواجهند

مشهد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام گفت: از میان ۱۲۱ روستای زیر پوشش این اداره ساکنان ۴۰ روستا در بخش های سمیع آباد و موسی آباد با تنش آبی مواجهند.

مرتضی اشراقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع مشکلات اصلی آب‌رسانی در این شهرستان مربوط به مجتمع آب‌رسانی موسی آباد با ۱۶ روستا و مجتمع آب‌رسانی شهید گل لاله با ۲۴ روستاست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف آب و گرم شدن هوا، آب ۱۶ روستای بخش و مجتمع آب‌رسانی موسی آباد جیره بندی شده است و تقریبا آب این روستا هر یک یا ۲ روز یک بار وصل می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام گفت: این شهرستان، ۷۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی دارد و پنج شهر تربت جام، نصرآباد، سمیع آباد، احمدآباد صولت و نیل شهر و ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش این اداره هستند.

اشراقی افزود: علاوه بر روستاهای یاد شده تامین آب ۱۹ روستای کوچک دارای کمتر از ۲۰ خانوار به صورت تلفیقی از طریق شبکه آب خودگردان و تانکر آب‌رسانی می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و از شرق با کشور افغانستان هم مرز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha