۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85085615
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی و خنک از گیلان خارج و هوا گرم می‌شود

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85085615
سامانه بارشی و خنک از گیلان خارج و هوا گرم می‌شود

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی و سرد که از اواخر شنبه گذشته وارد استان شده‌ بود از بعدازظهر امروز دوشنبه به تدریج تضعیف و آسمان استان را ترک می‌کند.

سمانه نگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تضعیف این سامانه و خروج آن از بعدازظهر امروز از گیلان روند تدریجی افزایش دما از فردا سه شنبه آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا پایان هفته جاری نسبت به امروز هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد، اضافه کرد: فردا ممکن است که ابرناکی و بارش پراکنده و مختصر باران داشته باشیم اما سامانه خنک به کلی خارج می‌شود و روند پایداری هوا و افزایش دما را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: طی روزهای پایانی هفته با شکل‌گیری جریانات جنوبی افزایش محسوس دما و افزایش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها به صورت موقتی شدید پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه طی این مدت با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست، افزود: بر این اساس پنجشنبه هفته جاری ضمن آفتابی بودن هوا، وزش باد گرم و جمعه نیز بادگرم و رگبار را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با صفر درجه سردترین و منجیل با ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین شهرستان استان بوده و دمای فعلی رشت ۱۲ درجه سانتگیراد و رطوبت ۹۵ درصد است.

وی با بیان اینکه لیسار با بیش از ۷۰ میلی‌متر بیشترین بارش را طی ۴۸ ساعت گذشته به خود اختصاص داد، اضافه کرد: فعالیت‌های دریانوردی امروز نامناسب بوده اما از فردا تا آخر هفته مناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha