۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85085695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در نشست "ایران و خاورمیانه" در حاشیه اجلاس وزیران خارجه گروه ۷ چه گذشت؟

تهران- ایرنا - در حاشیه نشست وزیران امورخارجه گروه ۷ به میزبانی هایاشی یوشیماسا وزیرامورخارجه ژاپن جلسه ویژه ای با عنوان " ایران و خاورمیانه " با هدف بررسی موضوعات مرتبط با ایران و تحولات اخیر خاورمیانه برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای وزارت امورخارجه ژاپن، در نشست ویژه " ایران و خاورمیانه " که با حضور وزیران امورخارجه کشورهای گروه ۷ و نماینده دبیرکل امور سیاسی، سرویس اقدام خارجی اروپا که به جای نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و میزبانی هایاشی یوشیماسا وزیرامورخارجه ژاپن به مدت حدود یک ساعت برگزار شد، وزیر امورخارجه ژاپن به توصیف تلاش های دیپلماتیک از جمله مکالمه تلفنی با وزیرامور خارجه ایران اوایل هفته گذشته پیرامون مسائل متعدد از جمله افزایش فعالیت های هسته ای ایران و تامین پهپاد برای روسیه پرداخت.

وی همچنین افزود لازم است ایران اقداماتی برای کاهش تنش ها از جمله اجرای کامل و بدون قید و شرط آنچه طی سفر دبیرکل آژانس بین امللی انرژی اتمی در ماه مارس به ایران توافق شده انجام دهد.

بدین ترتیب وزیران امورخارجه کشورهای گروه ۷ تاکید کردند ایران هرگز نباید به توسعه سلاح اتمی دست پیدا کند و آنها به درخواست از ایران برای انجام وظایف و تعهدات سیاسی در رابطه با منع گسترش سلاح های اتمی ادامه خواهند داد. به علاوه وزیران امورخارجه گروه ۷ تصدیق کردند خواستار توقف کمک ایران به روسیه در جنگ با اوکراین شدند.

هایاشی یوشیماسا با توجه به صلح خاورمیانه گفت ثبات میان مدت تا دراز مدت این منطقه بدون به رسمیت شناختن صلح خاورمیانه بدست نخواهد آمد و برای حفظ این چشم انداز مهم است که چرخه خشونت پایان یابد و فرصت هایی برای گفتگو و اعتمادسازی بوجود بیاید. براین مبنا وزیران امورخارجه ۷ کشور صنعتی جهان به همکاری با یکدیگر درباره مسائل منطقه ای از جمله صلح در خاورمیانه ادامه خواهند داد.

وزرای خارجه گروه۷ روز گذشته در ژاپن گرد هم آمدند تا در یک نشست سه روزه درباره چالش‌های متعددی از جنگ روسیه و اوکراین گرفته تا نفوذ فزاینده چین بحث کنند.امروز وزیران امورخارجه گروه ۷ در روز دوم نشست خود در کاروایزاوا شهری در مرکز ژاپن با محوریت جنگ اوکراین کار خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha