۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85085783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکرار رفتار مداخله‌جویانه اروپا به احکام قضایی روسیه

لندن – ایرنا – اتحادیه اروپا و انگلیس با صدور بیانیه‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی روسیه، حکم دادگاه این کشور علیه «ولادیمیر کارا-مورزا» از چهره‌های اپوزیسیون دولت مسکو را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا حکم دادگاه مسکو مبنی بر محکومیت ولادیمیر کارا مورزا، سیاستمدار مخالف، فعال دموکراسی و منتقد صریح کرملین را به شدت محکوم می کند.

وی در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، ادعا کرد: تصمیم دادگاه روسیه بار دیگر سوءاستفاده سیاسی از قوه قضائیه را به منظور تحت فشار قرار دادن فعالان، مدافعان حقوق بشر و هر صدایی که مخالف جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه علیه اوکراین است، نشان می دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: این «محاکمه» با استانداردهای بین‌المللی رسیدگی عادلانه و علنی توسط یک دادگاه صالح، بی‌طرف و مستقل مطابقت نداشت. جلسات دادگاه برای ناظران غیرقابل دسترس بود. روسیه همچنین باید دسترسی به مراقبت های بهداشتی مناسب را برای ولادیمیر کارا مورزا و همه افراد دیگر در زندان تضمین کند.

بورل اضافه کرد: ما از روسیه می‌خواهیم که به سرعت و بدون قید و شرط همه کسانی را که به اتهامات سیاسی در زندان هستند آزاد کند، قوانین ظالمانه، از جمله سانسور اطلاعات واقعی درباره جنگ اوکراین، و قوانین مربوط به «عوامل خارجی» و «سازمان‌های نامطلوب» که فقط برای سرکوب جامعه مدنی و صداهای مستقل استفاده می‌شوند، لغو کند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس هم در تداوم مواضع این کشور علیه کرملین ادعا کرد: بی‌تعهدب روسیه به حمایت از حقوق اساسی بشر، از جمله آزادی بیان، نگران کننده است. ما همچنان از روسیه می خواهیم که به تعهدات بین المللی خود از جمله حق ولادیمیر کارا مورزا در برخورداری از مراقبت های بهداشتی مناسب پایبند باشد.

وی با بیان اینکه انگلیس پیشتر قاضی پرونده کارا مورزا را تحریم کرده بود افزود: ما اقدامات بیشتری را برای محاکمه کسانی که در بازداشت و بدرفتاری با ولادیمیر کارا مورزا دخیل بودند در نظر خواهیم گرفت.

کارا-مورزا ۴۱ ساله به جرم خیانت علیه روسیه از طریق انتشار اطلاعات غلط درباره ارتش این کشور و ارتباط با یک سازمان نامطلوب، به ۲۵ سال حبس محکوم شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز اعلام کرد که سفیر روسیه را برای اعتراض به حکم آقای کارا مورزا، احضار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha