۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در فارس حاصل شد

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال ۱۴۰۱ در این استان حاصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا محمد ابراهیمی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این میزان مالیات وصول شده در استان برای نخستین بار حاصل شده و نسبت به عدد پیش بینی شده برای استان افزون بر ۱۱۳ درصد و نسبت به میزان مالیات وصول شده در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی، با اشاره به همکاری و کمک مردم برای وصول مالیات در سال گذشته، ادامه داد: قطعا اگر همکاری مردم نبود این میزان مالیات بدون هیچگونه تنش وصول نمی شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: ۹۶ درصد درآمدهای عمومی استان از محل اخذ مالیات تامین شده است.

محمد ابراهیمی افزود: واریز مبلغ یک هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، رشد ۵۴ درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده تسهیم شده نسبت به سال ۱۴۰۰، وصول ۷۹۲ میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده جهت تخصیص در امور بهداشت و درمان استان، شناسایی افزون بر ۱۳ هزار مودی جدید و تشکیل افزون بر ۱۲۷ هزار پرونده جدید با هدف کشف فرار مالیاتی و وصول ۱۲۰ میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی با رشد ۴۰۰ درصدی از جمله اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات اداره ‌کل امور مالیاتی فارس در سال گذشته می‌توان به رصد و شناسایی ۲۳ شرکت صوری با بدهی افزون بر ۶۷ میلیارد تومان، تشکیل پرونده مالیاتی برای بیش از ۷۵ دلال ارزی در استان فارس، رصد و شناسایی ۳۳۸ پرونده تراکنش‌های بانکی و تشخیص سه هزار ۴۶۷ میلیارد تومان مالیات ابراز نشده و وصول ۲۷ میلیارد تومان مالیات در جهت مبارزه با فرار مالیاتی و پذیرش و قطعی سازی خوداظهاری ۲۰۸ هزار مودی و اعتماد به ۷۳ درصد از اظهارنامه ها و تمرکز بر مودیان پر ریسک بزرگ و مالیات صفر اشاره کرد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس یادآور شد: همچنین تولید ۱۶ هزار و ۵۱۹ اظهارنامه برآوردی جهت سه هزار و ۶۱۹ شخص حقوقی و ۱۲ هزار و ۹۰۰ شخص حقیقی فاقد اظهارنامه، رشد ۷۰ درصدی تعداد اظهارنامه مالیاتی دریافتی مشاغل و اشخاص حقیقی، صدور افزون بر ۸۸ هزار صورتحساب الکترونیکی در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از آبان ماه سال جاری توسط شرکت های بورسی و فرابورسی، افزایش میزان مالیات ابرازی به میزان حدود سه برابر نسبت به سال قبل و بخشودگی جرائم مالیاتی به میزان یک هزار و ۵۷ میلیارد تومان به مودیان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته است.

۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در فارس حاصل شد

بازگشت درآمدهای مالیاتی به مردم در قالب ارایه خدمات

محمدابراهیمی، با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی دستیابی به رفاه و توسعه اقتصادی کشور در پیوند نزدیک با همراهی و مشارکت مردم به ویژه فعالان اقتصادی حاصل می شود، افزود: درآمدهای حاصل از مالیات‌های پرداختی در قالب ارایه خدمات اجتماعی و رفاهی در اشکال مختلف مجدد به مردم باز می گردد.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، از ۹ درصد مالیات و عوارض دریافتی، یک درصد به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حدود چهار درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و عشایر و باقیمانده به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: واریز مبلغ ۶هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌های و عشایر استان از سال ۱۳۸۷ تا بهمن ماه سال گذشته، رشد ۷۰ هزار درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده تسهیم شده در استان از سال ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۱، واریز مبلغ یک هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان در سال ۱۴۰۱ و رشد ۵۴ درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده تسهیم شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، وصول ۷۹۲ میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده جهت تخصیص در امور بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۱، واریز مبلغ ۴۴ میلیارد تومان به حساب امور عشایر استان فارس در سال ۱۴۰۱ از محل عوارض ارزش افزوده از جمله اقدامات و فعالیت های انجام شده با بهره گیری از مالیات های وصول شده است.

مقابله جدی با فرارهای مالیاتی

محمد ابراهیمی، در خصوص اقدامات انجام شده در جهت مقابله با فرار مالیاتی هم افزود: امسال نیز بحث فرارهای مالیاتی و شناسایی و ایجاد مانع در مقابل آن را با جدیت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از شرکت هایی که فرار مالیاتی داشته اند را از طریق همکاری با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شناسایی شده و اطلاعات خوبی در خصوص فعالیت آنها استخراج کرده ایم که اخذ مالیات آنها در حال انجام است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: بحث پرداخت مالیات از جانب پزشکان را نیز همانند گذشته دنبال می کنیم تا با تکمیل منابع اطلاعاتی بتوانیم نسبت به اخذ مالیات از آنها اقدام کنیم.

محمدابراهیمی بیان کرد: البته اکثر جامعه پزشکی استان که فقط پنج درصدشان درآمد بسیار بالایی دارند مالیات پرداخت می کنند اما ما می خواهیم به عدد واقعی در پرداخت مالیات از جانب پزشکان برسیم.

لزوم صدور صورت حساب الکترونیکی از جانب اشخاص حقوقی

وی ادامه داد: همچنین امسال در بحث پایانه های فروشگاهی که اجرای آن به سازمان امور مالیاتی واگذار شده تاکید شده که اشخاص حقوقی هم از ابتدای سال باید صورت حساب های الکترونیکی صادر کنند.

محمد ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای تیرماه و دی ماه امسال تمام فعالان اشخاص حقیقی نیز مشمول استفاده از پایانه های فروشگاهی می شوند که برای تخطی از انجام این نیز جریمه های سنگین در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha