۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۱۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85086107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: در تماس با طرفین درگیری در سودان خواستار آتش بس فوری هستیم

نیویورک - ایرنا- جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه  ما مستقیماً با نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در تماس بوده ایم، خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط در سودان شد.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی گفت: ما از تشدید خشونت ها در خارطوم ونواحی اطراف آن ابراز تاسف می کنیم.

وی تصریح کرد: ما خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع هستیم.

کربی اضافه کرد: این جنگ غیرنظامیان را می کشد و ملت سودان و همچنین ثبات در منطقه را تهدید می کند.وقوع این خشونت به ویژه در ماه مبارک رمضان به ویژه ناراحت کننده است .

این مقام کاخ سفید ادامه داد: ما مستقیماً با نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در تماس بوده ایم تا از آنها بخواهیم فوراً و بدون پیش شرط به خصومت ها پایان دهند.

رهبران ارتش سودان ونیروهای پشتیبانی سریع (RSF) پس از درگیری‌های شدید که منجر به کشته شدن حداقل ۵۹ غیرنظامی شد، با آتش‌بس ۳ ساعته بشردوستانه موافقت کردند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "میل آنلاین", ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) در بیانیه‌هایی اعلام کردند که با آتش بس سه ساعته بشردوستانه از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر روز یکشنبه (به وقت محلی) که از سوی سازمان ملل پیشنهاد شده است, موافقت کرده‌اند.
این آتش بس درحالی اعلام می‌شود که در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت اخیر در سودان ۵۶ نفر کشته و ۳ کارمند سازمان ملل کشته شدند.

به گزارش ایرنا, منابع مطلع اعلام کردند که همزمان با ادامه درگیری‌ها ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور با پیشنهاد سازمان ملل برای اجازه خروج غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه از مناطق درگیری موافقت کردند.

نیروهای پشتیبانی سریع در این باره اعلام کردند که پیشنهاد سازمان ملل به مدت ۴ ساعت اجرایی می‌شود و شامل ایجاد مسیرهای امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha