۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85086112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه مصر با همتایان عربستانی و فرانسوی‌اش درباره سودان گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه مصر در گفت وگوهای تلفنی جداگانه با همتایان عربستانی و فرانسوی خود درباره آخرین تحولات درگیری‌ها در سودان صحبت کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی درباره آخرین تحولات بحران سودان گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر لزوم انجام تمام تلاش‌ها برای حفظ ثبات و امنیت کشور سودان و مردم آن توافق کردند.

وزیر خارجه مصر در این تماس تلفنی گفته که کشورش پیام‌هایی را به دو طرف درگیری در سودان ارسال کرده و خواستار آتش بس فوری شده است.

وزیران خارجه مصر و عربستان سعودی بر ادامه رایزنی و هماهنگی در روزهای آینده برای پیگیری این بحران و تلاش برای مهار آن توافق کردند.

بر اساس گزارش الیوم السابع، سامح شکری همچنین با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفت وگو کرده است.

بنابر این گزارش، وزیر خارجه فرانسه در این تماس نگرانی عمیق کشورش از تداوم درگیری‌های نظامی در سودان و تأثیر آن بر جان و امنیت غیرنظامیان را ابراز داشت.

دو طرف همچنین بر لزوم تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس در اسرع وقت و حل و فصل اختلافات بین طرفین درگیری از طریق مذاکره به منظور توقف خونریزی و بازگرداندن کشور به مسیر سیاسی مسالمت آمیز تأکید کردند.

در این گفت وگوی تلفنی همچنین بر اهمیت پرهیز از مداخله خارجی در این درگیری به نحوی که باعث تشدید آن شود، تاکید شده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

پیش تر به دنبال تداوم درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برای سومین روز متوالی، وزارت خارجه این کشور از شکست میانجیگری‌های بین‌المللی و داخلی برای آرام کردن اوضاع خبر داده بود.

«فولکر پرتس» نماینده سازمان ملل متحد در سودان دوشنبه شب گفت که در درگیری‌های سه روز گذشته بین نیروهای ارتش و شبه نظامیان حمایت سریع در این کشور، ۱۸۰ نفر کشته و ۱۸۰۰ نفر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha