۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85086182
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارتشیان بی‌ادعا و جان بر کف

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85086182
ارتشیان بی‌ادعا و جان بر کف

بجنورد- ایرنا- ۲۹ فروردین یادآور رویدادی به یادماندنی در بستر تاریخ ایران است، رخدادی که با درایت بنیانگذار انقلاب اسلامی توطئه دشمنان خنثی و این روز به نام ارتش نامگذاری شد و اینک بعد از ۴۳ سال همچنان با غیرت و جانفشانی از کیان انقلاب دفاع می کنند.

مواضع امام خمینی (ره) نسبت به ارتش ایران در پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن متفاوت بود. پیش از انقلاب امام(ره) معتقد بود که ارتش در خدمت ملت و استقلال وطن نیست. بنابراین همواره از نیروهای ارتشی می خواست که از رژیم طاغوت فاصله گیرند اما به لطف همراهی مردم این نیروی بی ادعا امروز در خدمت امنیت و آرامش مردم است.

امروز به همت و مجاهدت های این شیردلان خستگی ناپذیر، دشمنان اسلام جرات نمی کنند لحظه ای به تجاوز به مرزهای این کشور فکر کنند زیرا به خوبی می دانند که سبزپوشان این کشور و این نهاد، آماده، هوشیار و بیدارند و با کوچک ترین اقدام نابخردانه، سیلی محکمی بر صورت آنان خواهند زد تا همچون همیشه تیتر اول مهم ترین اخبار جهان شوند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروی های مسلح، همواره جایگاه و نقشی حماسی و سرنوشت ساز در بزنگاه هایی که بر ملت ایران گذشته ایفا کرده و همین باعث شده است که ارتش جمهوری اسلامی در نزد فرد فرد ملت ایران، نماد اعتبار، مسوولیت پذیری و سلحشوری باشد چرا که ارتش فرزند غیور یک ملت قوی و با اراده است.

هرجا که مصیبتی بر ملت وارد آمده و نیازی به خدمت صادقانه بوده این سرافرازان ارتش بوده اند که بدون توجه به درجه و رتبه در کنار سایر نیروهای مسلح به کمک مردم شتافته‌اند.

این نیروی مردمی در خراسان شمالی نیز جان برکف از کیان و خاک جمهوری اسلامی دفاع می کند و اجازه نمی دهد وجبی از خاک این خطه مورد تعرض قرار گیرد.

ارتشیان بی‌ادعا و جان بر کف

نیروهایی غیرتمند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مورد ارزش های ارتش اظهار کرد: نیروهای مسلح از وجب به وجب خاک ایران اسلامی و آرمان ها و ارزش های انقلاب غیرتمندانه دفاع می کنند و همین مهم موجب عزتمندی و قدرت کشورمان در جهان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: در دوران دفاع مقدس نیز غیرت دینی باعث پیروزی رزمندگان شد و غیرتمندی در برابر ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی تاکنون ماندگاری انقلاب را رقم زده است.

وی افزود: اگر حکومت های گذشته ایران نیز نسبت به خاک وطن غیرت داشتند بسیاری از سرزمین های کشورمان از دست نمی رفت اما متاسفانه اینطور نبود.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی به دین و مردم غیرت داشت که مردم نیز اینک نسبت به ارزش ها و آرمان های کشور عزیمان غیرت دارند.

وی عنوان کرد: مردم هم اکنون نسبت به دین، انقلاب غیرت دارند و در برابر سختی های جنگ تحمیلی، توطئه ها، بحران ها، تحریم ها و فشارهای مختلف با غیرت و محکم ایستادند و از خاک و میهن خود جانانه دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ضمن تبریک روز ارتش گفت: نیروهای مسلح کشور و از جمله ارتش ،نیروهای دینی و ارزشی هستند و در جنگ راضی به کشته شدن حتی یک کودک بی گناه نیز نبودند اما ارتش برخی کشورها به زنان و کودکان هم در جنگ ها رحمی نمی کنند و حتی دارو را برای کودکان تحریم خواهند کرد.

ارتشیان بی‌ادعا و جان بر کف

ارتش نماد استحکام

امروز مرز حدود ۳۰۰ کیلومتری مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان با تلاش جان برکفان ارتش از امنیت لازم برخوردار است و به لطف این سیزپوشان بی ادعا خدشه ای به امنیت این خطه وارد نشده است.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجوان ارتش در خراسان شمالی نیز در مورد اهمیت ارتش گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب هم اکنون ارتش انقلابی تر، مومن تر، خالص ترو نماد استحکام و قدرت است.

سرهنگ رضا نجفی افزود: هویت ارتش قبل از انقلاب مذهبی نبود اما اینک هویت آن مذهبی است و در بین مردم ، مسوولان و اقشار مختلف عزیز و مورد اعتماد است.

وی تصریح کرد: ارتش امروز خدا محور و اسلامی و با روحیه اخلاص در صحنه های مختلف جانفشانی کرده است و آمادگی ارتش در زمان صلح باعث بازدارندگی دشمنان خواهد شد و جلوی جنگ ها را خواهد گرفت.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان شمالی با بیان اینکه ارتش در جمهوری اسلامی نقش موثر دارد گفت: ارتش در دوران های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه های حساس ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی عنوان کرد: ارتش ایران اسلامی در دوران جنگ و بعد از پیروزی انقلاب نیز شهدای زیادی تقدیم کشور کرد و اکنون نیز مردم را یاری می کند و در هر جایی که به آنان نیاز باشد آمادگی خود را اعلام می کنند.

نجفی تصریح کرد: همه حکومت ها و دولت ها دارای ارتش هستند و وجود آنان در هر کشوری اجتناب ناپذیر است اما ارتش ایران اسلامی با سایر ارتش ها متفاوت است چرا که مخلص و مذهبی هستند.

حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند. همچنین از ۲۱ فروردین، سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت، روز شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی، به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha