۲۸ هکتار برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد

شهرکرد-ایرنا- سرپرست مدیریت امور پردیس‌های‌ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری گفت: ۲۸ هکتار زمین با نظر مساعد استاندار برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان اُستان تخصیص داده شد و احداث این دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه جامع در استان شود.

ذبیح الله کاوه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات نهایی واگذاری ۲۸ هکتار از زمین‌های مجاور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با پیگیری اُستاندار چهارمحال و بختیاری، به دانشگاه فرهنگیان استان در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اردی‌بهشت امسال عملیات کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مقرر شده برای تامین بودجه احداث دانشگاه جامع فرهنگیان چهارمحال و بختیاری این طرح در مصوبات سفر دوم رییس‌جمهور به استان گنجانده شود و بخشی از هزینه‌ها نیز با کمک خیرین اُستان تامین شود.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های‌ دانشگاه فرهنگیان استان یادآور شد: مشکل عمده دانشگاه فرهنگیان استان در حال حاضر کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی است که موجب ایجاد محدودویت در پذیرش‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: به‌دلیل نوپا بودن دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه بر خلاف بیشتر دانشگاه‌های دولتی اُستان، فضاها و امکانات آموزشی و خوابگاهی به تعداد کافی در اختیار ندارد که مقرر شد آموزش و پروش اُستان بخشی از فضاهای آموزشی و خوابگاه‌هایی خود را در اختیار این دانشگاه قرار دهد.

کاوه اظهار داشت: در صورتی‌که‌ اداره کل آموزش و پروش و سایر دستگاه‌های اجرایی استان فضاها و امکانات آموزشی و خوابگاهی را به میزان کافی در اختیار دانشگاه فرهنگیان استان قرار دهند، می‌توان انتظار داشت مانند سال گذشته این دانشگاه مجوز پذیرش ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر دانشجو معلم را در سال ۱۴۰۲ را کسب کند که تحقق این مهم می‌تواند علاوه بر حل مشکل کمبود معلم در استان تاثیر مهمی در ایجاد اشتغال برای استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعریف ماموریت‌های جدید برای دانشگاه فرهنگیان، چالش‌های‌ مختلفی در بحث‌ فضای آموزشی و ساختار اداری ایجاد می‌کند و پردیس‌های‌ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در ۲ پردیس و یک مرکز تابعه در شهرهای شهرکرد و فرخشهر فعال است و در حدود یک هزار ۵۰۰ دانشجومعلم در آن مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha