به گزارش ایرنا، بابک کاوهئیان روز سهشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسیهای به عمل آمده بیشترین خسارت ناشی از اضافه تناژ به جادههای پیرامونی و مورد استفاده معادن استان نظیر جادههای لاور - دشت پلنگ، کمربندی خورموج و دوراهک - دیر وارد آمده است.
وی با بیان اینکه با کاهش کیفیت رویه جاده ، احتمال تصاادف ها بیشتر میشود یادآور شد: طبق قانون بودجه، معادن بایستی برای نگهداری و بهسازی محورهای جادهای، با اولویت مسیرهای مورد استفاده معادن، سهم خود را اختصاص دهند و در بهسازی جادهها مشارکت کنند.
کاوه ئیان با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اضافه کرد: پارسال ۳۹۶ فقره تخلف اضافه تناژ از سوی گشتهای پلیس راه، کنترل و نظارت جادهای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر ادامه داد: پارسال یکهزار و ۱۱۵تن بار بیش از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده است.
وی افزود: بیشترین مبادی حمل بارهای دارای اضافه تناژ نزدیک به شهرهای عسلویه، کنگان، دیر، خورموج ،دالکی و برازجان بوده است.
کاوهئیان گفت: با توجه به سهم زیاد ناوگان حامل مصالح ساختمانی در ترددهای روزانه استان، صاحبان معادن باید نسبت به کنترل متصدیان در رعایت بارگیری مجاز در مبادی حمل جدیت بیشتری داشته باشند.
نظر شما