۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85086409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروپاشی داخلی، مهمترین دغدغه هرتزوگ

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85086409
فروپاشی داخلی، مهمترین دغدغه هرتزوگ

تهران-ایرنا- رئیس رژیم صهیونیستی درباره تشدید اختلافات داخلی در این رژیم و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی به مناسبت مقوله موسوم به «هولوکاست»، از صهیونیستها خواست تا شکاف و چند دستگی شدید داخلی خود را کنار بگذارند.

وی با ابراز نگرانی از تداوم بحران و اختلافات داخلی در درون رژیم صهیونیستی و اتهام زنی های ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسیون این رژیم به یکدیگر تلاش کرد که آنها را ترغیب به مدارا کند و گفت که حتی در کوران شدیدترین اختلافات درباره مسائل سیاسی یا دینی، صهیونیستها نباید به رقبای خود اَنگ «نازی بودن» بزنند.

هرتزوگ همچنین درباره بحران داخلی در رژیم صهیونیستی افزود: امسال، احساسات اندوهبار است و شانه ها به خاطر میزان بار سنگین اختلاف خم شده است و از اسرائیلی ها می خواهم که در این روزها، فراتر از همه مشاجرات، دعا کنند و گردهم آیند.

هرتزوگ پیشتر نیز با ابراز نگرانی درباره وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی، درباره وقوع جنگ داخلی در صورت تداوم آن و به تبع آن فروپاشی این رژیم هشدار داده بود.

ابراز نگرانی رئیس رژیم صهیونیستی درباره اختلافات داخلی در این رژیم ناشی از شرایط بی ثبات آن در چهار سال گذشته است.

باوجود برگزاری ۶ انتخابات، هنوز فضای سیاسی در سرزمین های اشغالی ملتهب است.

روی کار آمدن ائتلاف راست افراطی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» شرایط را پیچیده تر کرده و به اعتراض و اعتصاب گسترده در ماه های گذشته منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه آن برای تغییرات در قوانین دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی مورد ادعای صهیونیستها وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را تعویق بیندازد.

تصویب این لایحه به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان و جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha