۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85086479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران و عمان راه‌های توسعه همکاری‌ را بررسی کردند

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85086479
ایران و عمان راه‌های توسعه همکاری‌ را بررسی کردند

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط و وزیر دفتر سلطان عمان درباره زمینه‌های توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه الوطن عمان روز سه شنبه نوشت: سپهبد «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دفتر سلطان عمان در دیدار با «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط زمینه های همکاری مشترک عمان و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

به نوشته این روزنامه، این دیدار دیروز در دفتر وزیر دربار عمان صورت گرفت.

تبادل نظر درباره زمینه‌های مشترک همکاری، روابط عمان و جمهوری اسلامی ایران و گفت وگو درباره موضوعات مورد علاقه و مشترک و راه‌های تقویت آن محورهای این دیدار بود.

این دیدار در حالی انجام شد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی خود با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، در خصوص موضوعات مورد اهتمام در روابط دوجانبه و همچنین پرونده های مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

تاریخ نشان می دهد که عمان همواره یک شریک راهبردی برای ایران بوده و دارای ریشه های فرهنگی و مذهبی مشترک با سرزمین ایران است.

روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به لحاظ همسایگی و اشراف هر دو کشور بر تنگه راهبردی هرمز و نیز مشترکات فرهنگی و دینی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

سیاست همسایگی که مقامات کشورمان از آن سخن می گویند سال هاست که در روابط ایران و عمان به بهترین نحو اجرا شده است.

دو کشور تاکنون توانسته اند نقش موثری در پیشبرد منافع ملی در منطقه خلیج فارس ایفا کنند. نگاه کارگزاران سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز بر ایجاد توازن و تعامل با کشورهای منطقه استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha