۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85086498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل ساخت پل بر روی رودخانه کارون تنها مطالبه ساکنان ۳۱ روستای دهستان عنافچه باوی

اهواز - ایرنا - تخصیص اعتبار برای تکمیل پل بر روی رودخانه کارون تنها مطالبه ساکنان ۳۱ روستای دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی در ۳۰ کیلومتری شمال اهواز است.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا حاکی است عملیات اجرایی پل بتُنی - فولادی بر روی رودخانه کارون سال ۱۳۹۸ به منظور برقراری ارتباط ۳۱ روستای دهستان عنافچه با جمعیتی بالغ بر ۱۵هزار نفر شروع شد ولی به گفته احمد حمیدی رییس شورای اسلامی شهرستان باوی (ملاثانی) هم اکنون به علت تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمیدی افزود: اعتبار اولیه برای ساخت این پل در ابتدای شروع عملیات اجرایی آن ۴۷۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد ولی با گذشت زمان چهار ساله و تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز، هم اکنون برای تکمیل این پل ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

رییس شورای اسلامی باوی(ملاثانی) با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای تکمیل و تخصیص اعتبار مورد نیاز انجام شده ولی نتیجه‌ای نداشته است، ابراز امیدواری کرد در دور دوم سفر آیت الله رییسی و هیات دولت به خوزستان که قرار است هفتم و هشتم اردیبهشت ماه انجام شود اعتبار لازم برای تکمیل این پل که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است، تخصیص یابد.

شهردار ملاثانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پل شناوری که سال ۱۳۹۳ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه کارون به منظور تسهیل در تردد روستاییان این منطقه نصب شده بود از ۱۰ روز پیش برای انجام تعمیرات، برچیده شده و هم اکنون ساکنان روستاهای عنافچه با قایق و در شرایط ناایمن تردد می‌کنند.

محمد حمیدی افزود: در سال‌های گذشته مواردی از غرق شدن اهالی منطقه در ۲ سوی رودخانه کارون رخ داده که پیامدهای منفی به دنبال داشته است لذا انتظار می‌رود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل ارتباطی شهرملاثانی و ۱۳ روستای دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی تخصیص یابد.

وی ادامه داد: ساکنان روستاهای دهستان عنافچه ناچار هستند برای سفر به شهر ملاثانی با خودرو مسیر ۲۵ کیلومتری را طی کنند در حالی که با ساخت پل، این مسیر به کمتر از ۵۰۰ متر خواهد رسید.

در روزهای اخیر که سطح آب رودخانه کارون با بارش‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته، تردد دانش آموزان روستاهای منطقه با قایق‌های کوچک و غیراستاندارد نگرانی‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

شهرستان باوی با مرکزیت شهر ملاثانی حدود ۸۰هزار نفر جمعیت دارد و در سال ۱۳۸۹ با تصویب هیات دولت پس از انتزاع از اهواز به شهرستان ارتقا یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha