فرمانده لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود: اقتدار نیروهای مسلح عامل بازدارندگی برابر دشمنان است

شاهرود - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود گفت: اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها بازدارنده در برابر هر نوع اقدام و حرکت دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی روز سه شنبه در آیین رژه اقتدار نیروهای مسلح در میدان ولایت شاهرود و گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش افزود: تجهیزات به روز و نوین در زمینه دفاع همه جانبه از میهن اسلامی در دستان پرتوان نیروهای مسلح ایران اسلامی، دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی را به استضعاف کشیده است.

وی با اشاره به اینکه به روز رسانی مستمر نیازهای نظامی و تجهیزاتی نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی به دست توانمند جوانان مبتکر و متعهد این مرزو بوم انجام می شود، اظهار داشت: پیشرفت‌های بسیار خوبی برای تسلط کامل بر مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی و همچنین نقش برآب نمودن نقشه‌های از پیش طراحی شده دشمنان به سرانجام رسیده است.

امیر سرتیپ دوم غلامی تاکید کرد: ارتشِ سراسر افتخار ایران اسلامی از ابتدا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشت و در تمام لحظه ها همگام با انقلاب و مردم خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه تدبیر امام خمینی (ره) از توطئه بدخواهان نظام اسلامی برای انحلال ارتش با نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام جان برکفان ارتشی پرده برداشت و ارتشیان پاسدار این اعتماد هستند، ابراز کرد: ارتشیان با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید در دوران هشت ساله دفاع مقدس، همگام با سایر همرزمان خود در سپاه ،بسیج ، نیروی انتظامی و مردم همیشه در صحنه، تا پایان جنگ ایستادگی کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود ادامه داد: در روزهای نخست جنگ تحمیلی نقش نیروی هوایی در ۲۴ ساعت اولیه جنگ برای صدمه شدید به عقبه دشمن بر فردی پوشیده نیست و نیروی دریایی نیز در آغازین روزهای دفاع مقدس طومار نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ تحمیلی درهم پیچید.

امیر سرتیپ دوم غلامی اظهار کرد: پس از پایان دوران دفاع مقدس نیز ارتشیان در هر لحظه برای جانفشانی و حراست از مردم در حوادث، بلایای طبیعی و بیماری‌ها همراه مردم هستند و اکنون نیز بخشی از نیروهای این قرارگاه عملیاتی مشغول محافظت و دفاع از مرزهای شرقی میهن هستند.

فرمانده لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود: اقتدار نیروهای مسلح عامل بازدارندگی برابر دشمنان است

قدرت معنوی و مادی ملت ایران موجب پیشرفت و ماندگاری است

امام جمعه شاهرود هم در این آیین با بیان اینکه اقتدار معنوی و مادی ملت ایران موجب آرامش، امید، پیشرفت و ماندگاری است، گفت: روزه گرفتن برای ملت قدرت آفرینی می‌کند و در ماه مبارک رمضان انسان‌ها با روزه گرفتن معنویت خود را افزایش می‌دهند تا استقامت خدایی امدادهای غیبی شامل حالشان شود.

حجت الاسلام عباس امینی با اشاره به اینکه ملتی که استقامت الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد مشمول امدادهای غیبی می‌شود، افزود: ارتش در این چهار دهه استقامت الهی نشان داد و این مهم را دشمنان درک کرده‌اند.

وی ابراز کرد: امروز تمام نیروهای ارتشی همراه سایر همرزمان خود در نیروهای مسلح عوامل اقتدار را با ابزار و آلات نظامی، آمادگی جسمانی و حضور در صحنه و همراهی مردم در حوادث و بلایای طبیعی ایجاد کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین گفت: دلاورمردان ارتش و نیروهای مسلح در دفاع مقدس درس‌های بسیار ارزشمندی برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.

ابوطالب جلالی افزود: به واسطه همدلی، همراهی و همفکری بین تمامی نیروهای مسلح امروزه شاهد امنیت و اقتدار ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه جوانان متعهد ایران اسلامی در نیروهای مسلح در تمامی مراحل انقلاب اسلامی پای نظام ایستاده‌اند، ابراز کرد: جوانان در جنگ‌های ترکیبی و همه جانبه‌ای که دشمنان علیه ملت ایران در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به راه انداخته‌اند، همواره پشتیبان نظام و مردم بوده‌اند.

فرمانده لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود: اقتدار نیروهای مسلح عامل بازدارندگی برابر دشمنان است

تلاوت آیاتی از قرآن کریم، اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان ارتش و رژه خودرویی یگان‌های نمونه نیروهای مسلح از مقابل قرآن مجید، جایگاه، پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر شهدا با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام شد.

در این آیین فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیج، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب به همراه مسوولان دستگاه‌های اجرایی نیز در جایگاه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha