۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85086725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ دستگاه «ام آر آی» و «سی تی اسکن» به خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۲ دستگاه تصویر برداری ام آر آی و سی تی اسکن از محل اعتبارات بانک جهانی به مراکز درمانی استان اختصاص یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین فر در این خصوص اظهار کرد: این دستگاه های پیشرفته به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال در بیمارستان های امام حسن(ع) بجنورد و بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شیروان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور است که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات خبر داد و گفت: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

شاهین فر افزود: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به محض ورود این تجهیزات به استان شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی یادآور شد: پیش از این نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارایه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون ۶ هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha