همگانی کردن ورزش به همپوشانی سازمانی نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همگانی کردن ورزش به همپوشانی سازمانی نیاز دارد تا اداره کل ورزش و جوانان به عنوان سازمان متولی، سیاستگذار و برنامه‌ریز و نیز دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم کمک کنند تا این برنامه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن قطبی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در مورد ورزش همگانی، رهبر معظم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده‌اند که لازم و واجب است لذا همه ما مکلفیم در راستای توسعه ورزش همگانی چه بخشی که مسئول و چه بخشی که عضوی از جامعه اسلامی هستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی یادآور شد: ورزش همگانی از کودکی تا سالمندی لازم است و برخی کارشناسان معتقدند والدین ورزشکار فرزندان صبورتر و مقاوم‌تری را متولد می‌کنند لذا صرفا مجموعه ورزش و جوانان نمی‌تواند این مسئولیت را به دوش بکشد و نیاز است دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش اختصاص یابد گفت: موتور محرکه هر دستگاه، نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی را بتوان با نشاط و پرتحرک نگه داریم، کارکرد و عملکرد سازمانی هم افزایش خواهد یافت.

وی با توجه به اهمیت ورزش و همگانی کردن آن در بین خانواده‌ها گفت: در اعتبارات فصل پنج (کمک به هیات‌های ورزشی) شهرستان‌های دارای برنامه توسعه‌ای اعتبار بیشتری دریافت خواهند کرد و در اولین پرداخت ۲ برابر سال گذشته اعتبار واریز خواهد شد.

قطبی بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری مردم به ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: هر شهرستانی که نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش ورزشکار سازمان‌یافته داشته باشد علاوه بر اعتبارات واریزی برابر همان افزایش، اعتبار فصل پنج دریافت خواهد کرد.

وی گفت: این اقدام می‌تواند با برگزاری جشنواره‌های ورزشی، المپیادها همچنین مسابقات و رویدادهای ورزشی مختلف محقق شود و از بین همین ورزشکاران شرکت کننده استعدادهای ورزشی شناسایی و برای نگهداشت و پرورش آنان برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت صورت گیرد تا در حوزه قهرمانی در سطح کشور ورزشکاران بیشتری در تیم‌های ملی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تخصیص اعتبار به استان افزود: در بخش توزیع عادلانه اعتبارات ورزشی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و ما در توزیع عادلانه اعتبارات ورزشی به شهرستان‌ها با توجه به برنامه‌های ورزشی پیش‌بینی شده و قابل اجرا در تقویم ورزشی هیات‌ها و برنامه‌ریزی اصولی توسط ادارات ورزش و جوانان تاکید داریم.

وی درخصوص تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های ورزشی همچنین نگاه ویژه به شهرستان‌های کم برخوردار با ظرفیت‌های ورزشی مستعد در راستای اهداف و برنامه‌های عدالت محور دولت مردمی در دستور کار قرار دارد تا شاهد رونق و شکوفایی استعدادهای ورزشی از سراسر استان در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

قطبی گفت: تمرکز ما بر تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام در سطح استان است تا با کمک و همراهی مجموعه وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

در این مراسم نفرات برتر مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha