۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85086815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ایلام: بودجه بیت المال نباید به مصارف غیرضرور برسد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بودجه های دولتی و بیت المال نباید برای مصارف غیرضروری و اهداف جهت دار و شخصی هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار نوروزی با رییس و جمعی از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: یکی از مهمترین اشتباهات نظام بودجه ریزی، در اختیار گذاشتن بودجه دولت به قانون گذاران است.

وی افزود: این رویه غلط باعث شده که بودجه و اعتبارات در جای درست خود و برای خدمت به جامعه هزینه نشود، چراکه برخی افراد از اعتبارات دولتی و بیت المال برای اهداف و مقاصد خود بهره برداری می کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: متاسفانه مشاهده می شود برخی افراد قانون گذار ، مجری و تصمیم گیرنده دستگاه های اجرایی عاملی برای دخالت صریح در عملکرد ادارات شده و اعتبارات دولتی در جای درست خود مصرف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: این رویه اشتباه باعث شکل گیری انبوهی از پروژه های کلنگ زنی شده یا نیمه تمام غیر کارشناسی فاقد اعتبارات لازم در سطح کشور و استان شده که موجی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین مردم از دولتمردان و کارگزاران شکل گرفته است.

کریم تبار تاکید کرد: اعتبارات و هزینه ها باید هدفمند و بر اساس طرح های مهم و دارای اولویت استان و طبق نیازسنجی های جامعه باشد.

وی افزود: باید اقدامات و فعالیت های دستگاه ها و همه کارگزاران و مسئولان استان در راستای رشد تولید، کاهش بیکاری و خوشبین کردن مردم به نظام اداری باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در داین دیدار گفت: طبق اعلام تیمی متشکل از ۱۳ نفر از کارشناسنان مدیریت نظام فنی و معاونت برنامه و بودجه سازمان و با بررسی یک هزار و ۱۴۹ پروژه عمرانی نیمه تمام، ۱۰ درصد از پروژه های نیمه تمام استان به اتمام رسیده اند.

امین دوست محمدی ادامه داد: ۵۵ درصد پروژه ها با توجه به ملاحظات سیاسی، قومی و قبیله ای کلنگ زنی شده اند اما در مسیر توسعه قرار ندارند و تنها ۳۵ درصد از پروژه ها در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار نقش اساسی در توسعه استان ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: این سازمان در راستای تخصیص هدفمند و بهینه کردن اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ۷۳ پروژه اولویت دار و زیرساختی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را در قالب تفاهم نامه با استاندار ایلام، رییس سازمان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و همچنین اخذ مجوز از شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی انتخاب کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار به پروژه های مذکور در سه حوزه اقتصادی کشاورزی، راه و بهسازی شبکه های آبرسانی با توجه به تنش های آبی موجود، این طرح ها در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

دوست محمدی تاکید کرد: نکته قابل تامل اینکه بر اساس تعریف (GDP) ۶۷ درصد تولید استان که در حوزه اقتصاد نفتی است به دلیل عدم فرآوری نهایی و به عبارت دقیق تر سیکل ناقص اقتصاد نفت، تکانه های تورمی با شدت بیشتر اقتصاد را در استان به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha