۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85086848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران به دنبال میزبانی از پیکارهای کبدی بانوان آسیا

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85086848
ایران به دنبال میزبانی از پیکارهای کبدی بانوان آسیا

تهران- ایرنا- رئیس ایرانی کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: اگر کشوری میزبانی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا را برعهده نگیرد تا قبل از بازی‌های آسیایی ما خودمان درخواست میزبانی این مسابقات را می‌دهیم.

عباس اورسجی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: هنگامی که مجمع انتخاباتی کنفدراسیون کبدی آسیا به میزبانی ایران در ارومیه برگزار شد و به عنوان ریاست کبدی آسیا انتخاب شدم، در نخستین اقدام میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را به کره‌جنوبی دادیم و قرار بود که تنها در بخش مردان این مسابقات برگزار شود، اما بعد از چند روز نامه‌ای را فدراسیون کبدی کره‌جنوبی برای ما ارسال کرد که در بخش بانوان هم این مسابقات را برگزار می‌کند.

وی افزود: ما هم خوشحال شده بودیم که بانوان ما قبل از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌توانند در قهرمانی آسیا خود را محک بزنند، اما چند روز گذشته فدراسیون کبدی کره‌جنوبی دوباره نامه‌ای ارسال کرد که میزبانی بانوان را برعهده نمی‌گیرد و تنها مسابقات در بخش مردان را طی روزهای چهارم تا دهم تیر ماه برگزار خواهد کرد. دیروز هم نامه‌ای را به کشورهای آسیایی فرستادیم تا برای کسب میزبانی اعلام آمادگی کنند.

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: با ادامه این وضعیت اگر کشوری میزبانی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا را برعهده نگیرد تا قبل از بازی‌های آسیایی ما خودمان درخواست میزبانی این مسابقات را می‌دهیم تا بهترین فرصت برای بانوان ایران به جهت حضور در بازی‌های آسیایی باشد. به همین دلیل با مریم کاظمی‌پور در این زمینه صحبت کردیم و او هم قول داد تا برای حمایت بیشتر از بانوان کبدی‌کار با وزیر ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: اکنون تیم ملی کبدی مردان در اردو به سر می‌برند. در ابتدای سال، وزارت ورزش مساعدت کرد اما برای اعزام به مسابقات برون ‌مرزی یا دیدارهای تدارکاتی باید هزینه‌های گزافی شود و امیدوارم وزارت و کمیته ملی المپیک تا قبل از بازی‌های آسیایی کمک کنند تا تیم‌ها بتوانند در مسابقاتی که جنبه تدارکاتی دارد حضور یابند و با قدرت بیشتری در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

اورسجی درباره تعیین مقر کنفدراسیون کبدی در تهران گفت: در این زمینه وزیر ورزش دستورات لازم را داده و مکاتبات اداری آن انجام شده است. همچنین هفته آینده اعضای هیئت رئیسه و نائب رئیس کنفدراسیون آسیا مشص می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha