۹۱۰ میلیون تومان تخلف اصناف استان سمنان در طرح نوروزی و ماه رمضان کشف شد

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تخلفات واحدهای صنفی متخلف طی بازرسی‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان به ارزش ۹۱۰ میلیون تومان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یحیایی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی رد قالب طرح نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان انجام که منجر به تشکیل بیش از ۴۷۰ پرونده تخلف صنفی شد.

وی گفت: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی ، کالاهای اساسی ، پوشاک و کیف و کفش ، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام از پانزدهم اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد که تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد و در این مدت تعداد پنج هزار و ۸۱۳ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد.

وی افزود :در این بازرسی ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستانها و با مشارکت سایر دستگاه های زیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد و بر بازار نظارت و گروه های کالایی پرمصرف به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار گرفتند که تعداد ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۴۷۸ پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت:این تخلفات از نوع گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و غیره به ارزش بالغ بر ۹۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

استان سمنان بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha